Grattis Jalla!

Idag fyller käraste Jalla 8 år.


Igår var vi som nämnt på besök hos veterinären. Det var en jobbig resa i hettan. Visserligen inte så lång, men ändå.
Vi fick Lotagen mot svallköttet i såret. Vi ska badda varje dag. N menade dock till 110% säkerhet att det inte kan ha varit såret som orsakat den senaste hältan. Är hästen så där halt i skritt är det oftast pga akuta skador som hovböld eller sömstick. Vi misstänkte ju att Hildingen faktiskt blivit sömstucken så vi drog ju av skon och det var då han blev ännu mer halt. Han var superhalt i hagen även i skritt i 2-3 dagar men i förrgår började han gå normalt igen och igår hos vetten visade han ingen hälta. Eftersom vi inte sett några tecken på hovböld så måste vi nog anta att han har fått ett sömstick. Men han har ju inte varit varm eller något sånt på hoven. Det är jätteskumt. Men fan, jag ringde ju hovis och sa att jag inte ville slå på den där skon själv eftersom han var så trasig runt hoven. Men han menade ju på att det inte skulle vara någon fara.
Tja, jag vet inte. Hästen var ju inte halt direkt efter skopåslagningen utan först efter vi tog av skon en dag senare. Risken finns att han trampat på någon sten och blivit halt pga det också men det får vi nog aldrig veta.

Nu skulle vi ta det lugnt ett tag så att såret fick läka ihop i lugn och ro. Så det blir hage ett tag till så det inte går upp mer. Men jag hoppas verkligen att det är över med hältan nu så det inte är nåt som kommer tillbaka.
Fasen att jag alltid ska ha sån otur..... BLÄ! Nu när jag har semester och allt så kan jag inte träna hästen heller. SUCK.

Så här såg det ut när vi upptäckte trampet. Det ser inte lika djupt ut på bilden som det i själva verket var. Tänk att han alltid ska lyckas.... och att ett sår kan orsaka så mycket problem.
(Bilderna är klickbara)


Kommentarer
Postat av: Anna

usch . Är det bra nu då ?

grattis i efterskott jalla.

p.s jag saknar er <3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback