Värmebölja

Idag blev det körtur för mig och Hilding. Härligt, härligt - det var ju rena rama värmeböljan ute! Ungefär -3 grader och lätt vind, det kändes underbart med tanke på att man är van att tempen ligger mellan 15-20 minusgrader dagtid.
Det var en pigg och glad Hilding, tills vi gick i lite hårdsnö. Då var det mer en urlakad sill jag hade framför vagnen efteråt. Fast glad var han förstås ändå grabben. Idag satt vagnen bättre också. Jag hade kortat några hål på bröstan, eller några, snarare 3-4 på varje sida. Tror ni jag haft bröstan för löst då eller ? Ähum.... nåja, nu var linorna spända när Hilding stod still, men man fick lätt in en hand mellan bröstan och bringan. Hoppas bara inte grabben får skavsår. Han har ju börjat få lite av täckena nu när han fått lov att så många och så länge.
Sen satte jag en gummistropp framför selningen så nu gled inte vagnen en millimeter. Hoppas det funkar så ett tag.

I morgon är det jobbdags igen. Det känns helt overkligt. Man har ju varit ledig nästan 3 veckor liksom. Och har man fått nåt gjort då? Nej, inte ett skit egentligen. Halva den lediga tiden har man knappt velat gå ut ens eftersom det varit så nedrans kallt. Nej, kanske blir det ändå skönt att komma igång att jobba igen så man får lite struktur på tillvaron. Det kommer att bli ganska skönt fram över ändå eftersom tre av mina klasser går på praktik om vartannat fram till mars.
Så som vi svullat över jul har till och med Jimmy kommit på att vi ska äta lite nyttigare fram över. Vi får se hur många dagar vi klarar.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback