Onsdag

Sitter just nu hemma och försöker mig på att planera lite för en klass jag har. Jag har tänkt lägga upp så att hela kursen med allt material ska finnas samlat. Dessutom med uppgifter för varje betyg, dvs G, VG och MVG. Det är tidskrävande och jobbigt. Det blir säkerligen inte klart denna termin men någon gång måste man ju börja. Ska åka iväg till jobbet om ett litet tag och ha en lektion + möten.

Gårdagens körtur med H började jättebra men slutade mindre bra. Han var som förbytt mot slutet när vi skulle gå över åkern. Jag vet inte om han var FÖR trött eller bara FÖR taggad eftersom han mötte på ett stiligt sto. Hir som helst blev det svansknipning och indragning med baken på hög nivå. Jag lovar att smockan låg i luften. Jag kände mig lite skraj då faktiskt. Jag har ju slaggjord på vagnen men inte över hästen. Han har ju aldrig haft nån slaggjord och med tanke på att den där hästen stör sig av minsta lilla pinal som irriterar så anar jag att saken att sätta på en slaggjord skulle göra det värre. Men enligt Champion-boken så SKA man ju sätta gjorden bakom på vagnen så..... Jag hoppas jag aldrig behöver vara med om att se om det funkar.....huvva.

Prix d'amerique - ja inte mycket att säga om det. Favoriten vann och han gjorde det bra. Ohotad. Grattis Frankrike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback