Lördag

Promenad med Hilding idag. Han är så jäkla oseriös när man promenerar så det är inte sant. En riktig diva som bara ska busa och hoppa och skutta. Som en kalv på grönbete ungefär. Anledningen till promenaden var att han fått en liten skråma på kota fram så jag ville inte sätta för honom med risk för att förvärra det. Nu såg det bra ut och det blir körning i morgon.

Jalla blev longerad. Han är ju så smidig. Bara att sätta på grimman och longera. Det skulle säkert gå att köra i den också. Han är en typisk häst som skulle passa med sidepull. Jalla har ju haft problem med svullet skap, men nu är det helt bra tack och lov. Nu gäller det bara att få ordning på hans mage.

Dagens V75-prestation: Manpower bank, vinnaren i lärlingsloppet! Tuffa metrar i tredjespår från början, sedan ner i dödens. Sjabblade dessutom med travet en hel del som det såg ut. Trots detta vann han enkelt! Verkligen en gedigen prestation.

Frostiga pållar  för någon vecka sedan då det var nära -30 ute.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vid -30 skulle jag nog fallit död ner. Vid hade -10 igår och det var knappt så jag ville gå ut :P

Postat av: Amanda

Sv: Eller hur!? x) Går inte att förklara den på något bra sätt. Man måste se den själv.

2009-01-18 @ 13:58:22
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Monica

Det hjälper nog tyvärr inte, dom är riktigt skumma och de spelar ingen roll vad vi tycker elelr säjer, den enda som kanhjälpa oss är nog han vi hyr av, dessvärre bryr han sej bara om pengar så jag vet inte vad man kan hitta på... Tror jag ska ringa djurskydd o be dom komma o kolla hur litet bruksnordisens box är i förhållande till han strl..Varken jag eller tjejen som står där viol ha dom kvar =( Tipsa gärna om du kommer på nå bra sätt o bli av me dom

Kram

2009-01-18 @ 22:18:21
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Monica

Dom står skrivna uppe i Malungsfors, satt o försökte söka lite om dom på nätet igår. Hur dom bor där o vart dom har sina hästar har jag inte en aning om. Vad jaghört om dom har dom inte så gott om pengar o har förmodligen en massa skulder på sej.

Dom lyssnar ju inte på va vi andra i stallet säjer så jag vet inte vem som skulle kunna ta sej ett snack med dom. =S

2009-01-19 @ 10:11:48
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja de får du jätte gärna göra, de är han som äger bruksen och frun hans har ett varmmblods sto, startad men inte av dom..

Va har du för mejladress?

2009-01-19 @ 14:10:52
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback