Elchock

Nästan -20 idag igen och smärtgränsen nådd ytterligare en dag. Ingen körning här inte. Jag är belåten med att hästarna rejsade sig vita igår. De fick sin träning ändå kan man säga.

Klockan 00.10 inatt slocknade hela vårt hus. Det blev kolsvart. Två av huvudpropparna samt två vanliga hade smällt. Så nu är det den där jäävla elpatronen som spökar igen. Jag blir så irriterad. Rädd blir jag också, jag är livrädd för allt som har med elektricitet att göra. Jag tror ju att allt ska börja brinna. Men jaja, hur som helst så hade ju två kablar smultit ihop i vår elpatron senast och nu verkar det som att nåt hänt igen. Det kan inte vara bra. Tyvärr är det helg nu så vi får lugnt vänta tills det blir vardag igen innan vi kan få nåt fixat.

Nu har vi nyss varit ute och lagat en trasig stolppinne. Silvertejp funkar jättebra! Ett hett tips ifall er häst sparkat sönder pinnen och ni (som nu) inte kan slå ner en ny. Bara att sätta ihop pinnen och vira några varv silvertejp - det sitter som berg!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Silvertejp funkar till allt ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback