Skidentusiaster?

På gott och ont är det nu sportlovsvecka!
Det goda med det är så klart att man är ledig, vilket ju överväger många andra - sämre sidor - med sportlovet. Denna vecka innebär som alla Morabor vet en hel del "hinder". Man drar sig för att åka genom Mora eftersom staden kryllar av tiotusentals hurtiga skidåkare. Dessa försvinner liksom inte. De bara är överallt, och för att de ska kunna ta sig någonstans så måste de ju passera de vägar som vi åker på vilket kör att det blir totalt STOPP i trafiken.

Visst är det denna vecka som gör att många företag på orten går runt. Men faktum är att många av oss lokalbor spyr på alla event som finns just denna vecka. OCH skidåkarna, trafikstockningarna, köerna, militärpoliserna, avspärrningarna, osv osv.

När Vasaloppet är över stillar sig lugnet över Mora igen och man vet, att snart är det vår.

Nu ska jag njuta av min kopp te samtidigt som jag vilar mina trötta ben. Jag har precis varit ute i stallet och för er som inte är upplysta om väderläget i sköna Mora så kan jag berätta att det nu kommit ca 1½-2 decci snö ytterligare! Vi har nu så jävla mycket snö så att kung Bore skulle bli avundsjuk! Och vem orkar skotta?? Hästarna står med snö över knäna i hagen så de håller sig helst till de nedtrampade ställena. Hehe. Det försöker vi männsiskor också göra kan jag säga.

So long folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback