Uppdatering

Det har blivit lite tamt med uppdateringar på slutet som sagt....

Julen har varit trevlig med mycket god mat och många fina paket. Tyvärr har det varit så satans kallt så det har inte blivit så där jättemycket utevistelse som man kanske hade tänkt. Nu har vi nyss varit på tur med Hilding. När vi kom in visade termometern på -13 grader. Och gissa vad! Jag glömde att ta på mig vantar när jag körde!! Det gick bra ända tills vi skulle springa eftersom det drog extra kallt då. Hilding gjorde inte saken lättare eftersom han visade mig undersidan av sina bakhovar TVÅ gånger. Det är först gången som han verkligen sparkat upp så högt. Alltså, jag vet egentligen inte varför han gör så men ibland blir han ju alldeles till sig när vi ska springa. Han kniper svans och ska slå. Men oftast hotar han mest, dock inte idag. Vi joggade låååångsamt eftersom underlaget var lite lurigt. Sen fick han dock springa på liiiiite mer, efter en kurva såklart. (Not so good) Då blev han skogstokig och sparkade bakut två gånger. TUR som fan att jag faktiskt har den där slaggjorden. Han vill liksom springa fortare än han får och sen kan han inte kontrollera sig när han vill så mycket. Vi får se om han blir bättre sen när vi får lite mer rutin på allt. Han gör ju det inte för att vara dum, men det är inte så jätttteroligt när han är så där. Men man kan ju inte annat än älska Hildinggubben ändå Han försöker ju bara tala om att han är redo för mer än matte tror...*host host*

Snart är det nyår och jag ska nog avlägga ett nyårslöfte i år med.
Förra året gav jag mig själv ett löfte ( i det tysta) och jag höll det!! Det var att jag skulle ta tag i det där med tandläkaren och verkligen gå dit en gång för alla. Och det gjorde jag! För första gången på över 10 år!!
Det är nog första gången jag har hållit ett nyårslöfte till mig själv tror jag.

Ska ni avlägga några nyårslöften?


Kommentarer
Postat av: Ann

Älskade gumman.... FÖRSIKTIG.... Akta så du inte gör dig illa.. Även fast Hilding inte menar illa så kan det ju ändå bli väldigt tokigt...



Jag ska också till Tandläkaren... usch... inte trevligt... Gott Nytt År till er alla.. Love U... Puss...

2009-12-28 @ 18:38:04
Postat av: Sandrah

Jo, jag vet :-( Jag får ta och skärpa mig och låta honom springa av sig lite nästa gång. Det spritter så i honom och han blir bara värre. Extra jobbig nu också då det är vinter.

Som tur var har jag slaggjord och han träffade inte vagnen denna gång... men han förstår nog inte hur farlig han blir när han gör så där. Det är ju ingen lite kille direkt...



Åhhh...tandis! Håller tummarna!! Har du inte varit där på länge??

Gott nytt! KRAM!!

2009-12-28 @ 22:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback