Söndagssysslor

Min J har ångest idag. Den klassiska börja-jobba-ångesten. Jag tycker verkligen synd om honom, för jag vet att han har betydligt större ångest än vad jag har inför att börja jobba igen. Även om mitt jobb kan vara tungt ibland så svichar dagarna förbi, medan på J:s jobb så går det betydligt långsammare. Han jobbar på en industri vilket ju kan vara oerhört monotont. Jämför det med en skola där det händer nya saker hela tiden. Eller ja, självklart är det också monotont ibland men eftersom man under hela dagen aldrig är på samma ställe hela tiden så går tiden rätt fort.
Men fasen vad slapp man blir under semestern. För min del är det nog bara bra att börja jobba igen. Då kanske jag får lite mer gjort.
Jag fick iaf EN sak gjord under semestern, som jag tänkt göra länge och det var att rensa ur tvättstugan nere. Nu är det kliniskt rent där nere. (Ett tag iaf.....)

Idag är dags att köra lite dynga från hagarna. Inte ens NU har det torkat upp allting, men vi måste köra bort en del om det ens ska kunna torka upp överallt. Det är verkligen sjukt hur mycket det regnat i sommar.


Jag lägger också till ett "Grattis" till den snubbe som ÄN en gång lyckats kamma hem storvinsten på V75. Halleluja! Men just ja, jag glömde - det här var ju första gången de ENSAMMA drog hem 7-rättspotten. 20 millar. Tack. Det var ett reucerat andelssystem där nämnd tippare hade 20% i systemet. De tippade för 10-15 000 kr vilket de tydligen gör varje lördag. Tänkt om man ändå hade råd med det.
Men nu har de råd att höja ribban ytterligare! Hihi.


Kommentarer
Postat av: Malinne

Hej hopp!

Inte fasiken såg jag dej på festivalen hahahahaha

Hade kanske hoppas på att träffa på er,men för oss var det full rulle hela tiden 2 spädbarn gör så att allt inte rikitgt går som planerat Hahaha

Hoppas allt är bra med er Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback