Otäckt

Det är mycket otäckt som händer runt i kring i landet just nu. Det gör mig illa till mods.

Ännu en gång verkar det som att någon idiot går runt och skär hästar. Denna gång i Borlänge, inte alls långt här ifrån. Det gör mig ännu mer illa till mods. Särskilt eftersom det också hänt i VIkarbyn, ännu närmre oss. Hade jag stått framför den jävla psykopat som begår dessa sjuka brott så kan jag verkligen inte garantera att jag kan ta ansvar för mina handlingar. De personer som gör detta skulle få exakt samma metod tillbaka. Fy fan. Lemlästa de jävlarna.

En av pokerns stora svenska profiler, Andreas Oscarsson, har blivit mördad i sitt föräldrahem i Trollhättan, natten till måndagen. Han bodde inte ens i Sverige, och hade inte gjort på många år, men nu var han alltså hemma och hälsade på - och blir alltså skjuten-mördad i samma hus som hans 2-åriga son befinner sig. Var det för pengar? Var det en tillfällighet? Knappast det sistnämda.
En jävligt sjuk sak med detta är att knappt ett år innan blir en person med samma namn skjuten i huvudet med två skott, inte alls långt i från där detta hände. Är det en tillfällighet? SÅ många blir inte skjutna i vårt och SÅ många heter inte A.O. Det är creepy som fan i alla fall. Undra om polisen sett sambandet?
Pokerprofilen grundade bla en populär sajt bland pokerspelare världen över: http://www.pokerlistings.com/

En kvinna i 30-års åldern har försvunnit spårlöst i Falun. Mindre än en vecka innan sitt planerade drömbröllop. Något vittne hade sett någon som liknade henne bli inknuffad i en mörk bil. Skumt, och även det mycket otäckt.

En 19-årig flicka i Skåne har hittats mördad på sina föräldrars gård. I stallet. Hon hade utsatts för kraftigt yttre våld och legat där ett bra tag innan de hittade henne. Om jag inte minns helt fel var det offrets pojkvän och en kompis som sett henne sist. Bara det klingar obehagligt i mina ögon.

Vad är det för värld vi lever i?
Kan man någonsin känna sig trygg?
Man blir verkligen mörkrädd av allt hemskt som händer i "lilla" Sverige.

Kommentarer
Postat av: Cherie

Jag håller med dig... Det är fruktansvärt obehagligt....

2009-08-07 @ 13:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback