Helgen

Helgen började med att jag var tröttare än jag varit någon gång i hela mitt liv. Semestern var slut i torsdags och jag har dessutom kört två hästar om dagen några dagar. Jag vet inte var jag fick all energi ifrån, men jag somnade i alla fall i soffan i fredags och det slutade med att jag "skulle vila en timme i sängen" så att vi kunde se en film. Jojo, jag vaknade igen kl 2.30. Så det blev en tidig kväll med sängen före 22.

Igår var det kräftskiva. Det var trevligt sällskap men mindre trevlig väder. Vi har besök från Tyskland och de hade dessutom några vänner som kom och joinade vår skiva. Det är lite skoj eftersom dessa tyskar umgåtts med mamma och pappa i 30 år typ. Så dottern som var med är 28 år och vi har alltså träffats sen vi var nyfödda i princip. Det blev lite alkohol och snack på både engelska och tyska. Tjoho vad bra jag är på att prata tyska när jag är berusad haha. Jag har ju faktiskt läst det i 6 år tidigare men eftersom jag inte underhållit den så har jag ju glömt mycket.
Vi var 13-14 pers och när fyra av dem åkte hem så drog alla utom jag och Annika på Larz-Krizterz nere på Bliktan. Jag och Annika satt hemma och snackade skit tills sällskapet kom hem som några dränkta katter. Det öste verkligen ned hela kvällen. J däremot kom inte hem förrän kl 06.
Med denna skiva kändes som att vi officiellt avslutade sommaren.
Under denna helg har det kommit säkert 15 cm regn för jag fick tömma ur hästarnas krubbor två gånger och då var halvfulla. Vägarna här ute är översvämmade av allt vatten som inte hunnit undan och det har blåst som sjutton idag.
Välkommen herr höst.

Hilding var så jäkla rolig under kräftskivan alltså. Han kan ju gå ända upp till huset och herregud vad galen han var när barnen lekte ute på gården. Åhhhhh vad han ville vara meeeed. Han sprang och kvastade, bockade, gnäggade och åmade sig. Nemo snurrade runt några varv i hagen med honom och hästkraken var sååå lycklig. Tyskarna bedyrade vilken otroligt social häst vi hade. Haha. Han är då för jäkla go den där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback