Sommardäck på

Så.
Nu har bilarna och hästarna blivit dubbfira. Eller, gamlingarna får nöja sig med vinterdäck ett tag till. Blir så djävulskt dyrt att sko alla på en gång så jag väntar med dem.
Jag ber en bön i mitt stilla sinne att Hilding inte brallar för mycket i hagen eftersom det är halt under en del skithögar. Den bönen hjälper nog inte eftersom det första jag möttes av i morse var en häst som tog i för kung och fosterland längst ned ifrån hagen och kutade så det mullrade i marken - i full fart, rätt över ishögarna. Han var galen. Men han ville väl testa vad de fina nya skorna gick för. Det är visserligen inga Converse, men väl KW, vilket mannen verkade nöjd med.

Jalla är jag inte direkt orolig för. Han är mer som tjuren Ferdinand i hagen. Fast om Murphy är riktigt dum så skulle det inte förvåna mig om även Ferdinand fick för sig att röra på sig lite extra mycket.

Nej usch. Man har ju lov. Tro om man ska lägga sig en timme till.....?
(Igår kväll var jag fast besluten om att ta en morgonpromenad denna morgon. Men det var då det. Sen fick jag så jäkla ont magen så jag inte visste var jag skulle ta vägen, så nu är jag matt och orkeslös och vet inte om jag vågar äta nåt mer på ett tag....)

See you later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback