En förälders mardröm

Jag är inte en förälder, men någonstans kan jag förstå, att det värsta som kan hända en är när ens barn är bortom hjälp. När man vet att det inte finns något man kan göra, för att hjälpa den man älskar mest i hela världen.

Det gör så ont i mig när jag läser om cancersjuke Victor, som bara är, och bara kommer att bli 1.5 år ung.
Hur han nekas hemsjukvård och att få dö hemma i sin trygga miljö är för mig obegripligt. Hur kan regler och lagar få stå över en sådan sak? Hur kan en människa, ett barn och hans föräldrar nekas något som borde vara så självklart?
Vad är det för värld vi lever i??
Jag mår illa och jag känner mig hemsk att behöva tillhöra samma släkte som de människor som bestämt att det ska vara så här.
Bor inte vi i ett välfärdssamhälle? Varför finns det då inte stöd och hjälp att få när hoppet redan dött ut?

Mina tankar går till Victor, hans familj och alla andra barn som drabbas av denna hemska obegripliga sjukdom.

Artikeln om Victor finns att läsa här:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4888862.ab

Victor har bara några timmar kvar att leva, och allt hans familj vill, är att han ska få spendera sin sista tid i livet tillsammans med dem, hemma, i sin trygga miljö.
Han nekas denna, vad som borde vara, en självklar rättighet.




Bilderna är tagna från aftonbladet.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback