Det våras!

Äntligen känner man att det är vår på riktigt!
Denna helg har varit helt underbar med strålande sol och sommartemperaturer. Jag tror inte jag har varit inomhus många timmar inte. Det har varit hästkörning varje dag, vårstädning i stall och stunder med bara stillasittande i solen. Tänk vilken positiv energi man får av detta !
Idag såg jag dessutom två klara vårtecken: tranorna (de väckte oss i morse och talade om att de var här nu) och fjärilar!

Hilding har också vårkänslor. Idag åkte slagremmen på. Där får den sitta ett tag. I fredags var det lite för mycket krut i pojken för att vi skulle vara överens. Vi har helt enkelt skilda meningar om vad jogga innebär. I och för sig är det ju inte första gången.  Vi hann inte ens springa 4 meter innan det var svansknip och två tjoffar upp med baken, visserligen inte jättehögt, men ändå. Han gör ju inget annat än kniper svans och studsar. Han har helt enkelt en egen mening om hur fort vi ska springa. Det är bara för drygt och jag har ingen lust att sitta och vara rädd för att han ska träffa rejält med bakbenen. Han är ju liksom inte så liten heller direkt. Så förhoppningsvis kanske det går lite bättre med denna extra säkerhet. Idag var han dock huuuur snäll som helst och istället för svansknip var det svanskvast. Jag inbilllar mig att han till och med tyckte OM att slaggjorden satt på, haha.

Jalla är också en piggelin. Vid gårdagens körpass skulle han visa vem som bestämde. Det började ju fel eftersom det var en stor vattenpöl som han fick för sig att han inte skulle gå i. Dessutom stod det en massa grejer ivägen så jag kunde inte börja trilskas med honom där så vi fick ledhjälp. Då förstod jag ju att det skulle komma en till testing.
Det gjorde det. På exakt samma ställe som jag vet att han trilskats med en tjej som ridit honom. JO men.
Jag vann ganska lätt denna gång, men fick lov att ta fram min allra djupaste basröst och ligga på honom rejält med tömmen. Då gick han. Tur som fan, för hade han vänt hade vi hamnat i diket.
Det är inte konstigt att han gör så där eftersom han varit mer eller mindre haghäst på slutet. Men förhoppningsvis så ska vi ha lagt upp alla korten på bordet nu.

Nej, nu blir det lite fler ryck ute!
 Ha en fortsatt fin dag i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback