V75

Dags för veckans tippning. Jag tippar ju V75 varje vecka åt pappsens företag. Vi är 7 stycken som är med och från början tippade alla varsin vecka. Dock visade jag ju ganska omgående, som enda tjejen i gänget, var skåpet skulle stå. :-) Så nu är det bara jag som tippar - varje vecka. Det gör ju i och för sig att man får ta mer skit också, eftersom man inte kan få pengar varje vecka liksom. Nu har det blivit många rätt de senaste veckorna, men idag ser det svårt ut.

Dude Kemp i all ära men kort distans är faktiskt inte hans bästa gebit alls. Dessutom finns det en hel del härliga sprinters med i loppet. Att det är open strech gör inte heller att favoriten känns så klar som 81% av tipparna tycks tro.
Gammelräven Eternal är en sprinter som dessutom alltid är på topp på sensommar/höstkanten. Ett långskott - jag vet, men det vore ju fint om den satt. Annars hoppas jag på att Johnny Muscles kanske ändå hamnar bra till. Pippiwhitestockings - nja, kapaciteten finns ju verkligen, då hon gått överlägsna tider i gänget, men viljan? Hur är det med den egentligen? Den finns nog inte riktigt kvar, och så gör inte heller Pippi på mitt system.

Ryan Trot i sjunde avdelningen tar säkert ledningen. Sedan släpper han och tar dem via open strech. Det är min förhoppning. ;-)

Hur bra styr Björn Karlsson Keik Jo?
Sen hoppas jag att Ankis (Hildings uppfödare) brorsa gör sin plikt med Regent Royal i guld. Det kan gå.

Nåja, den som lever får se.

Nu ska jag först och främst ut och ta hand om mina egna små (och stora) köttbullar till stjärnor.
De har äntligen fått på sig skor nu efter att jag till slut fick tag i en hovis som inte var på älgjakt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback