V75

Åh, jag hade verkligen förhoppningar om sju rätt idag. Det blev bara sex rätt och 1500:- i vinst. Men jag är glad för det, alla slantar i inkomstbingen är bra just nu! Min magkänsla sa verkligen att Elton Silvio skulle vinna så varför tog jag inte bara han och favoriten i första V75? Tja, hade jag inte garderat med två till hade jag kunnat ta de strecken i avdelning sex - och på så sätt slippa spricka där. Nåja, 6 rätt är ok.

Idag har vi hämtat ett stall! Bilder kommer sen. Det gick bra och det gick precis över järnvägen utan att dra ned hela skiten. Det blir vårt 4:e skogsstall i raden och de är sååå bra att ha. Det är en bonde här på orten som slutat med sina djur, som haft det. Han har två och jag frågade om han inte skulle sälja ett. Jodå, det kunde han. 1200 spänn skulle han ha!! Herregud, det är ju gratis! Det ska på ny färg på det, i med ett fönster och sen fixas lite med golvet, annars är det verkligen i fint skick. Nu står det på släpet tills vi får hit någon som kan lyfta av det.

Hildingkörningen igår gick jättebra. Allt flöt på, han var pigg och alert och travade faktiskt helt fläckfritt. Dessutom i backe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback