Ett kärt återseende

Igår fick vi besök från Värmland. Det var hur skoj som helst! Det besöket kan jag dessutom tacka min blogg för. Det var Fia som fick återse sin drömprins efter 17 års tid. Hon åkte med sin familj upp hit för att få träffa vår Reveljen, som en gång i tiden var hennes sköthäst. Jag förstår henne verkligen, jag hade åkt över hela världen om jag kunde, för att få träffa Watte eller Guinness igen. Nu är det ju tyvärr inte så lätt för mig, då mina kära vänner finns i himmelen. :-( Men jag vet att vi en dag kommer att träffa varandra igen.
Hur som helst var det jättetrevligt att träffa Fia och hennes familj. De var supertrevliga! Så vi hoppas såklart de kommer hit och hälsar på igen!

Alltså, nog för att jag och ♥ brukar ha en väldigt otur med mycket (speciellt hästarna), men när vi är totalt blacka så har vi alltid blivit räddade i sista sekunden. Nu hade vi verkligen inte en krona kvar till löning, men som av ett under trillade det in nästa 10k extra så här lagom i den tomma plånboken. Halleluja. Tänk så glad man kan bli av pengar. Vad var det för jävla idiot som myntade ordspråket : "Pengar gör ingen lycklig"?? Med största sannolikhet nån som hade mycket pengar. För pengar - det gör verkligen en lycklig! Herregud, hade jag haft pengar, och kunnat göra vad jag ville , då hade jag varit en jäkligt lycklig människa! Tänk så mycket jag vill göra, som hade varit möjligt om jag hade haft pengar.

Pengar gör mig lycklig iallafall! Och säkerligen alla er som läser denna blogg. ;-)

Kent Knutsson, som tränar en hel drös med bra hästar sa något riktigt klokt läste jag nyss. Så här sa han gällande träning av travare.
"Hård träning?
- Det där är en klyscha. Folk säger: "Du som tränar så hårt". Hur vet dom det? Det är just det som jag inte gör. Jag vet var gränserna går. Givetvis måste man träna för att bli bra, men känner man inte gränserna kan det lätt bli överträning och skador. Det skulle vara trångt på toppen om det bara var träna hårt som var lösning".  (atg.se 2008-09-21)

Tänk vad många det är som tror att hård träning är nyckeln till framgång. Det finns så många hästar som skulle blivit så bra om de inte tränades så hårt som de gör. Men det förstår inte vissa. Låt hästen ha kul, trivas och må bra. Det kan mycket väl vara en nyckel som passar i till många dörrar. Bra många fler än hård träning iallafall.
Jag själv å andra sidan, behöver nog vända på det, och träna liiiite hårdare än jag gör haha.

Kommentarer
Postat av: Fia

Tack så mycket för i går alltså :)... De känslor som pockade i bröstet i går när jag efter 17 år fick träffa Reveljen igen går inte att beskriva.

Det var supertrevligt att få träffa er allihopa, ni var verkligen en jättehärlig familj som bara öppnar upp ert hem för några ni inte känner.

Vi var otroligt nöjda å hade jättetrevligt, vi kommer jättegärna tillbaka.

Kram Fia med familj

2008-09-21 @ 14:18:10
Postat av: Sandrah

Åhh så snällt sagt :)

Men allt kändes så bra redan innan ni kom också, så det var självklart att vi var varmt välkomna. Jag hoppas verkligen att vi träffas igen! Ni var så öppna och sociala och det tyckte hela "ligan" här också :) Och till nästa gång ska vi leta fram dinosaurieprylarana haha ;-)

Hälsa alla, och KRAM! /Sandrah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback