Ekonomin i detta land

Man blir illamående när man tänker på hur mycket räntorna gått upp på slutet. För oss med stora lån (läs:huslån) blir det lika fina överraskningar varje gång lånen skall dras. För varje månad blir det bara dyrare och dyrare att betala sina lån. Förr var det liksom så roligt att det blev billigare och billigare eftersom man amorterar av pengar så man får mindre att betala varje månad. Men nu, nu märks det knappast att man amorterar....  Bläääää!

Inte nog med att man betalar lån för x antal tusingar i månaden - sen ska man ju ta sig till och från jobbet också. Och nu kostar det nästan tusen spänn att tanka fullt bilen!
När man sen tankat bilen fullt så vill man ju rimligtvis fylla upp kylen lite. Men har ni reflekterat över att ost numera är en lyxvara? 75 spänn för en bit ost liksom. Herregud. Jag tycker synd om stora familjer, för det lär ju gå åt en hel del ost där ni.

När jag var på stan och fikade förra veckan såg jag dessutom att det fan i mig kostar nästan 70 spänn att köpa en sallad! Och 20 spänn för en kaffe. Nä fy fan. Man blir mörkrädd när man tänker på hur satans dyrt allting har blivit.

Med risk för att låta som en gammal kärring - men nog var det bättre förr! ;-)

Kommentarer
Postat av: anna

Allt har verkligen blivit jättedyrt , barn/studiebidrag räcker ju inte till nånting -.- De borde höjas , för man har inte råd att köpa nya kläder eller skor fylla på mobilen eller va man nu måste ha allt e så dyrt ;s mat behöver ju inte ja tänka på att köpa ;) men allmäna saker som ungdomar köper (tjejer ) ;) haha :D

Postat av: Mia

Jag håller med! Det är svindyrt allting nuförtiden, men inte fan stiger lönerna i samma takt! Grrr! Tur att du inte bor i Stockholm ;)

2008-09-23 @ 19:28:14
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback