Lägesrapport "travarna"

Blåsigt som attans idag, så skönt att både Jalla och Hilding fick sin motion igår.
Läget på travfronten för dem ser ut så här i dagsläget:

Jalla: Har kommit igång fint med ridningen och är otroligt lättlärd och duktig. Allt går så långt över förväntan. Smidig och fin och förhoppningsvis vad det verkar fräsch och fin i dagsläget - men tjock! Vi ska börja köra på på allvar nu är det tänkt och det blir mestdels jogg och konditionsträning som står på tur i november, sen får vi utvärdera efter det och se hur han tar det. Han har ju haft problem med "tics" till och från på höst-/vinter-halvåret men än så länge verkar det rätt ok på den fronten.


Hilding:
Det som jag är mest nöjd med i dagsläget är att han äntligen tar ut skritten lika mycket med båda bakbenen. Förut kortade han steget med vänster bak men nu tar han ut det hela vägen. Mycket positivt är det eftersom jag trodde det skulle bli svårt att få honom dit. Strechingen har nog hjälpt till mycket och nu förstår han vad det handlar om så han är inte lika jävlig. Tro mig , jag har riskerat både händer och huvud när jag stått böjd över hans bakben.....
Hela hästen är smidigare och finare än han varit förr och jag hoppas att han inte blir sämre i takt med att träningen ökar.
Vi har kört mycket skritt och långsamträning och även lite långsamt i backe. Med tanke på hans kropp så vill jag skynda långsamt. Hilding själv vill dock annat.... Det är ett stort krutpaket som lever rövare lite titt som tätt och det är väl inte alltid man litar påhonom eftersom han inte fattar att hans valpighet kan vara lite farlig.....
Planen för november är att komma igång med lite intervallträning.




Måste också visa hur söt Nemo var när han var hos oss här om dagen. Bäbisen :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback