Födelsedag

Idag har jag precis ett år kvar till 30. Åldersnoja? Nej inte direkt - man blir ju inte äldre än man gör sig, eller hur?

Igår åt vi god smörgåstårta och sen blev det väl en cider eller två ;-) Jag fick jättemånga fina presenter! Tre par jättefina örhängen och två armband, pengar, krukväxter, en bok och en söt hink att ha mina pennor i.
Idag kommer farmor och äter tårta så det blir till att svulla ytterligare en dag. Haha. men hey, när man fyller år är väl allt sånt tillåtet, eller ? ;-)

Det är helt sjukt vilket hemskt väder det är. I morse vaknade jag klockan 06 av att det stormade som sjutton samtidigt som det piskade regn mot rutan. Usch och fy. När jag kom ut lite senare låg i princip allt som befann sig på altanen i en enda stor röra. Till råga på allt var det blött i stort sett ända fram till dörren. Då har det minsann blåst vill jag lova..... Det är så jäkla tråkigt.

Hoppas det är finare väder nere i Stockholm nu när Kriteriet ska köras. Det ska bli ett hemskt roligt lopp att se. Maharaja eller Reven d'amour? Alla säger Maharaja och visst är det väl så att det är rimligast att tro det. Han kanske bara är bäst. Men jag tror nog Reven och bröderna Larsson har en god chans att slå favoriten. Magkänslan säger Reven d' amour iallafall. En annan sak man undrar över är ju hur bra Nurmos häst Yanantin Boko är. Den är obesegrad och har dessutom snabbaste tiden på lång distans. Hmm..... Duon Nurmos/Kontio vann nyligen det finska kriteriet, så varför inte även det svenska? Ynka 160.000 på kontot dock.
Hur som helst blir det spännande!

Nej, dags att ladda inför tårtan! ;-)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis :)

Postat av: Mia

Ett stort grattis på födelsedagen!! Tyvärr kan jag meddela att det regnar och blåser även här i Stockholm :( Kram! Ha en toppendag!

2008-10-05 @ 13:55:29
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback