Årets första snö

Igår kom årets första snö.
Det är ju tråkigt i sig men samtidigt vet man att ju fortare vintern är över desto fortare är det vår igen. :)

Idag fortsätter snöandet. Det vräker ner just nu. Jag tänkte försöka vänta in i det sista med att brodda hästarna eftersom det sliter så mycket på dem att gå broddade på barmark. Då tänker jag väl främst på Hilding, Jalla fixar det nog bättre.
Jag läste att det skulle bli kallt och snö i helgen men att det sen skulle bli mildare igen så jag tror jag ska ha is i magen och vänta ytterligare med att sätta på vinterskor. Nu är de ju också nyskodda sen en vecka tillbaka - med sommarskor.
Men om man tänker till så är det ju alltid så här att det blir en köldknäpp med snö i slutet av oktober/början av november, och sen brukar det bli mildare igen. Men nåja, vi får se. Jag hoppas jag tar mig ut med Hildingen idag iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback