Vem fan har TV??

Fan vad puckad i huvudet jag är alltså.
Vi har inte haft tv på 8 år och just idag ska jag vara så jävla dum och säga att vi har tv. Eller ja, jag kommer inte ens i håg vad jag sa. Jag sa att vi inte hade någon tv uppe men nerpackad i källaren.
Jag ska aldrig mer svara i telefon om jag inte känner igen numret.
Jävla TV-TJÄNST och otrevlig tant i telefon var det dessutom. Hon har inte fått lärt sig att man presenterar sig när man ringer till någon. Jag måste verkat allmänt blåst. Detsamma gällde henne som inte verkade fatta att man har ett hushåll vare sig man bor i hus eller lägenhet.
Tant: "Jaha, men om du har en tv i hushållet så måste du betala tv-avgift enligt lag."
Jag: "Men vaddå, vad menar du med hushållet?"
T:"Ja, om ni har tv i hushållet så måste du betala tv-avgift."
J:"Ja men vad är hushållet? Jag har min tv nerpackad i källaren"
T"Ja men då måste du betala avgift."
"Jaha? Ska jag betala avgift för något som står i en kartong i källaren och inte ens används? Den hör ju inte till hushållet. I hushållet finns saker man använder dagligen. Så vad menar du med hushållet?"
"Ja men, bor du i hus? Eller lägenhet?"
"Ehhh....jag bor i hus."
"Ja men då är det något du använder i hushållet"   (Quuueeeeeeeee???)
"Men jag använder den inte."
"Så du menar att du inte använder tv:n? Tittar du inte ens på nyheter?"
"Eh, nej, jag har ju tv:n nedpackad hur ska jag då kunna se på nyheter? Vi har faktiskt ett så modernt samhälle idag att man kan läsa nyheter på nätet. Eller köpa en tidning."
"JAha, men det blir ju dyrare att köpa tidningen varje dag. Att ha tv kostar bara 164 kronor i månaden."
"Jaha?"
"Ja varför gnäller du över det då, det är ju så enligt lag"
"Ehh, ja för att jag fullständigt skiter i vad som visas på tv och därför inte har lust att titta på tv eller ens ha någon.!"
"Det där låter ju minst sagt märkligt. Jag får skicka dit en kontrollant."
"Jaha gör det då."
" Nej men nu skriver jag att du betalar avgift f.r.om. idag, för har du en tv i källaren så ska du minsann betala avgift."
"Jaha (jag surare än citron) skit samma då, om jag slänger ut tv:n och kör iväg skiten, kan jag ringa och säga upp den där avgiften då?"
"Ja det kan du göra, om du inte har någon tv i hushållet"


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!
Va faaaan svarade jag i telefonen överhuvudtaget för?

Annars är jag jättenöjd med vår nya 42" plasmatv faktiskt. Jävligt bra bild. Och ljud med för den delen.
Men betala avgift för reklamfria tv-kanaler som jag inte ens tittar på det har jag ingen lust med. Så snart slänger jag nog ut skiten och ringer Kiruna och säger upp den där jävla avgiften.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj shit vad duktigt gjort av dig, men vi ska nog testa på det där faktiskt. Tack för att du svarade=)

Postat av: Anonym

HAhaha vilken dum jävla tant

2008-11-18 @ 17:10:45
Postat av: Mia

HAHAHA! Ursäkta men den där historien var faktiskt ganska rolig ;) Först trodde jag på fullaste allvar att ni inte hade TV haha. Som Anders gjorde, han öppnade dörren en söndagkväll eftersom han trodde att en kompis skulle komma. Men icke, där stod de från jävla Radiotjänst och det var inte så lätt att säga att vi inte hade TV när Idol skrålade i bakgrunden! Hi hi! :)

2008-11-18 @ 18:36:16
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback