Vårt sjuka land

Jag blir så frustrerad och förbannad att jag bara vill lägga mig på golvet och skrika och gråta.
Det sägs att vi bor i ett välutvecklat så kallat I-land vilket för mig känns som ett jävla skämt med tanke på vad som egentligen pågår här i Sverige.
Vissa myndigheter kan framstå som rena rama sektkulturen.

Ni som sett Insider idag kanske förstår vad jag pratar om.  Det är visserligen bara ett i raden av fall som visar på att det samhälle vi bor i är allt annat än rättvist och välutvecklat.

I programmet visades ett reportage om en dam som haft en hund vid namn Chess, i 9 år. Det var det käraste hon hade, och kanske till och med allt hon hade. Tydligen så var hon i fejd med en tidigare vän, som olyckligvis var kurator. För denne person hävdade bestämt att damen var psykiskt sjuk och dessutom vanvårdade sin hund. Tro fan det, hon visste väl vad hon skulle trycka på för att såra den stackars kvinnan.
Hur som helst slutade det med att kvinnan vaknade en natt kl 24 av att det stod några polismän samt den otrevliga kuratorn i kvinnans sovrum mitt i natten alltså. De påstod att det klart och tydligt var vanvård eftersom hunden inte hade någon mat i skålen och att den dessutom hade bajsat inne på golvet.
Jo men visst, hundar är så smarta så att de ransonerar sin mat och sparar lite så att de har hela natten. Right.
Herregud - säg den hund som äter upp sin mat så fort den får den??

Hundarna beslagtogs. Kvinnan hade vid tillfället två hundar, varav en som endast varit där två veckor.
Den senare hunden avlivades direkt.
Chess blev satt i hundstall, för att sedan omplaceras.

Allt detta pga en sjuk kvinnas försök att sabotera för sin vän. Det visade sig sedan i rätten att damen med hunden var oskyldig och inte alls hade vanvårdat sin hund. Detta kostade henne 100.000 och inte minst , hennes ögonsten Chess. Chess var nämligen såld och trots att det var damens hund så kunde alltså inte hon få tillbaka honom.

Hur i helvete kan nåt sånt här få hända överhuvudtaget? Det är så sjukt så jag vill kräkas av bara tanken. Snacka om att djupt kränka en människa och förstöra dennes liv. Det är för mig helt ofattbart och torde vara fullständigt oacceptabelt.
Varför GÖR ingen nåt????

Det hela gick så jävla långt att Chess till och med dödförklarades och fördes ur alla register. Ändå lever han fortfarande.
Insider följde med damen till Chess nya ägare men de vägrade låta henne ens träffa honom.

Oskyldig till motsatsen bevisats?
Eller hur. Snarare skyldig trots motsatsen bevisats.


Det andra inslaget i Insider var så jävla hemskt att jag inte ens vill skriva om det. Jag pallar inte. Jag satt och grät som ett litet barn i soffan när jag såg det och det finns inga ord att beskriva ett sånt sjukt beteende hos en varelse.
Det handlade om sexuellt utnyttjande av djur och om hur en man dödat en häst genom att sexuellt förgripa sig på den och trasa sönder hela hennes inre.
Det finns klara bevis för att personen (som hävdar att han är oskyldig) är skyldig, men vad som än händer kommer han aldrig fått ett straff som är nog för de vidriga handlingar han begått.
Skulle jag få tag i honom skulle jag långsamt tortera honom och på mesta plågsamma sätt behandla honom på samma sätt han behandlat det stackars djuret. Idioten förtjänar inte ens något så lindrigt som ett skott i pannan.

Jag hoppas att rättsväsendet ger honom ett hårt straff och visar att i vårt land är det inte ok att göra så här.
För fan Sverige. Dags att kavla upp ärmarna och skicka alla plågare till Sibirien för livstids straffarbete.
Sluta MESA!





Kommentarer
Postat av: Amanda

Människor som dom borde inte få finnas ...

Postat av: Amanda

Sv: Jag håller på att ta både körlicens och b-tränarlicens :)

2008-11-13 @ 17:34:22
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Angelica

Visst blir man arg? Varför finns det inga lagar? Sjukt!

2008-11-14 @ 22:04:52
URL: http://angies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback