Personalfest

Klockan är någonstans mitt i natten och jag gjorde misstaget att regga mig i en turnering alldeles för sent. Nu sitter jag här och har inte åkt ur än. Och jag är såååå tröööööttt! Jag orkar faktiskt snart inte hålla huvudet uppe. Det är 38 stycken kvar och det är 36 som får pengar. Jag ligger bra till så när pengarna är nådda kör jag nog bara på så jag får sova snart.

Det har varit ett hektiskt dygn.
Igår var vi på personalfest. Innan den satt vi tre stycken hemma hos en arbetskamrat och vi hade verkligen så trevligt så vi hade nog helst velat sitta kvar. Men men, vi åkte iallafall ner på hotellet och åt lite tacobuffé och hade allmänt trevligt. Mindre trevligt var väl att den enda cidern de hade var äcklig satans päroncider. Den smakar fan vin och jag fick så klart ont i huvudet.
En lite rolig incident var att vi ( jag och mina vänner som kom försent) stod och väntade så fint med våra ytterkläder vid garderoben. Vi väntade och väntade och det kom ingen. Vi hann nästan bli lite sura innan vi upptäckte skylten på väggen, som visade: "Obemannad garderob" . *host host*

När vi kom hem så satt Zlatan på trappen och kunde inte få upp ena ögat. Vi väntar ju på att vi ska operera honom när det blir lite kallare så det blir lättare att hålla honom inne. Nu såg det verkligen ut som att ögat exploderat eller nåt. Han led verkligen. Ögat varade och var helt stängt. Klockan var 23.30 och Falu djursjukhus hade inte ens jour så att man kunde få tag på någon. Helt sjukt av ett sådant stort djursjukhus.
Så imorse (bakis och allmänt dålig) ringde jag in så vi fick åka in med honom direkt. Eller ja, Jimmy åkte ner. Då visade det sig att Zlatan fått in en PINNE i ögat!! En TVÅ och en HALV CM lång PINNE! Stackaren..... Jimmy sa att det lät i hela rummet när de drog ut den. Fy fan. Stackars liten. Han har väl inte sett nåt och helt enkelt råkat springa in i den....fy sjutton.... tänk om han suttit fast där ute någonstans och fått lov att bryta av den medan den satt i ögat eller nåt...jag ryser av bara tanken....
Nu mår Z bättre men det är förstås jätteömt och så kring ögat.
Och de där klåparna på djursjukhuset hade inte ens hans journal!! Så de har ingen aaaning om att vi varit där flera gånger med katten. Jag är så besviken på det där djursjukhuset så det finns inte ord alltså. Det är så himla mycket som bara har varit helt fel ända från början med Zlatan. Idioter!
Jaha, så nu har vi fått en tid för återbesök trots att vi vill ha en tid för att ta bort ögat, som vi redan kommit överens om. Jag blir så matt.

Nej, nu ska jag försöka avsluta denna turnering så jag får sova.

Kommentarer
Postat av: Monica

Men shiit stackars lilla misse, snacka om att ni har otur =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback