Kall körtur

Idag skyndade vi oss ut efter jobbet så vi hann med en körtur med kära Hilding. Han var duktig men jäkligt konstig när vi skulle lägga på vagnen. Det tog ett tag innan han stod still så det gick. Sen fick han välja väg själv idag och han är så go gubben för han ska inte hem, så som alla andra brukar göra - ta första bästa väg hem, utan han knatar på och vill så gärna ut och jobba. Det var kallt idag, det kändes verkligen isande mot pannan. Bara att vänja sig.
Det blir till att stressa ut på dagarna om man inte ska ut när det är mörkt. Det blir det ju redan vid 16-tiden nu och snart ännu tidigare.
Jag är sååå glad att jag har bra tider på mitt schema nu så jag faktiskt hinner köra en häst innan det blir kolsvart. Jag slutar lektionerna tidigt på dagarna även om jag är kvar längre vissa dagar. Måndagar slutar de 12.45, tisdagar 14.00, onsdagar 14.35, torsdagar 12.55 och fredagar 11.30. Sköööööönt :)

Mockade lite skit i hagen också. Jalla håller ju på att bygga nåt som får ringmuren i Visby att framstå som ett skämt. Det är en stor mur runt hela ingången till hans stall och han förflyttar sig bara närmare och närmare dörren, snart kommer han inte ens in om han ska fortsätta så där. Bortskämda krake. Han ids inte ens ta de 4-5 kliven det tar att gå bakom stallet och skita. Nope, matte ska minsann ha så mycket jobb som möjligt. Grrrrrr......

Nu är det dags att gå bort och ge pojkarna mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback