Vilken fin kväll!

Solen strålar och det är som vilken ljum sommarkväll som helst. Vi har varit ute och tömkört Jalla precis. Idag var han lugn och avslappnad innan i stallet och när vi började träna så var han även då mycket lugn och fin. Han brukar annars vara lite spänd även när man borstar honom. Det gick jättebra i 25 minuter förutom lite småjoll, men sen fick han nog. Jag fattar inte vad som ska vara så svårt. Men det kanske är så när man gått i en hage och inte blivit så mkt hanterad sista tiden.
I slutet skulle han resa sig, backa, inte gå osv osv..... jag kan bara inte förstå varför han ska vara sån. Antingen blir han trött och får ont eller så jävlas han bara helt enkelt. Dock är Jalla inte den typen av häst som jävlas bara för att liksom.... skumt.

Pratade med hovis nyss, han kunde inte komma förrän på torsdag. Satans perkilä!! Eller hur det nu stavas.....
På ren svenska: FAN! Får se om jag lyckas lirka dit nån sko eller om jag kan köra nån dag ändå.

Jag tar ett skott och lägger ut en bild på min mammut, Jalla. Han ser förskräcklig ut nu när han ska tappa sin päls men jaja:

image53

Kommentarer
Postat av: sarawauge

ja jag hoppas att det är fint där nere..
men jag börjar ju få rese feber..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback