Trötter

Jag var uppe till kl 3.45 i natt vilket satte sina spår. Det var en uselt tråkig turnering som jag kom 50:a i av över 2000. Ändå fick jag typ inget betalt. Kanske 800:-. Det är dålig timpenning om vi säger så. Jag ska aldirg sätta mig och spela en sån billig turnering med så många med igen. BLÄ! Ska man komma så långt så ska man minsann ha valuta för det.
Detta gjorde att jag blev enormt trött. Var ut imorse och gav hästarna. Sen gick jag in och lade mig igen och gick inte upp förrän 13.00! Hugha! Så länge har jag inte sovit på år och dag.

Nu ska jag putsa lite fönster medan jag väntar på att J ska komma hem så jag kan laga mat. Idag blir det en smarrig gulashgryta. Deeeet är gott det!

Snön är borta nu. Så gott som iaf. Hästarna var något varma imorse eftersom de hade fått på sig vintertäcken. De såg verkligen molokna ut där de stod under de nästan jäsande täckena. Pluttarna då! Hilding protesterade ju verkligen hej vilt som alltid när han ska få täck på sig. Han höll nästan på att riva stallet för det kliade så på både hals och huvud. Det var där han var våt. Och tro mig när jag säger att den mannen, han kan verkligen visa vad han vill! Han åmade och kråmade sig som en orm - en stark orm! Klia här, klia där ....ååååååå det är sååååå heeeeeemskt matte!!
Man fick nästan bli arg på honom alltså. Och jag kan liksom inte hålla mig förskratt när han är så där och när man skrattar så man nästan håller på att kissa på sig så är man inte speciellt stark till att mota bort 600 kg häst.....

Nä, fram med fönsterputsen!

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja de finns ngn fläck snö kvar än, men den är nog snart borta oxå, sen hoppas jag verkligen att de inte blir nå mer snö föräns till vintern..
jag jobbar inom äldre omsorgen i hemtjänsten, då är de juh viss helj arbete som gäller.. tråkigt men sant. Kul att du lyckades länka =)

Postat av: Sandrah

Mmm....vet hur det är, har själv jobbat inom både äldreomsorg och som pers.ass. Det är jätteovant som det är nu att man slipper jobba helger för det har jag gjort hela livet så här långt ;)

Ja tusen tack för att du visade mig!

2008-05-18 @ 23:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback