Söndag

MORA är i final i Körslaget! Inte helt otippat eftersom det är totalt överlägsna! Nu är jag ju inte helt opartisk men jag tror att jag hade tyckt detsamma även om jag hade bott i Tierp eller Ängelholm faktiskt :)

I fredags var det en busig Hilding som tränades. Det positiva var iof att han kunde jogga! Alltså jogga på riktigt! Detta för första gången typ....fast han kompenserade ju det hela med att göra två bockningar eller bakutsprakar..... mindre roligt, men han sparkade inte ut iaf så jag får hoppas att han bara visade sin glädje.
Sen igår när jag skulle stilla så ser jag att han är utan skor på  bägge framfötterna! MORR!! Den ena hittade jag lite fint böjd, den andra har jag inte hittat alls. Jag har heller inga att sätta på tror jag, eftersom jag inte har något städ så jag kan rikta skorna. Ska ringa hovis ikväll och höra om han kan komma och paniksko men det lär han väl inte kunna.... då får vi ta till nån annan plan.
Så istället för att köra idag då så får vi se till att han rör på sig ändå. Det görs på bästa sätt med en Jalla och en tömkörningsutrustning ;-) Så tar man Jallan och tömkör på andra sidan Hildings hage, och vips så har man både en trött Hilding och en trött Jalla när passet är klart. Då har Hilding dessutom fått galoppträna lite vilket är perfekt :)

Såg i tidningen att det ska bli mellan 20-25 grader varmt följande vecka, från tisdag tror jag.... ÅHHH så härligt!

Jag funderar på att riva ner de äckligt fula buskarna som de som bodde här innan oss planterat som "häck". Kan ju ta lite bilder och lägga in så får ni se fanstyget. Men frågan är - vad ska man sätta istället?? Jag vill ha nåt som är snyggt, inte sååå högt och som dessutom inte kräver så mycket underhåll....
Nån med gröna fingrar som kan ge nåt råd?

Kommentarer
Postat av: Mia

Om du ska ha något häckliknande så tycker jag att Ölandstok är fina med sina gula små blommor eller en syrenhäck såklart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback