Nu var det länge sedan!

Ja nu var det länge sedan jag skrev något här!
Det har varit så fullt upp på slutet så jag har helt enkelt inte hunnit.
I helgen var vi till M och P och käkade tacos. De har precis köpt hus och det var jättekul att se hur det såg ut. Vi har inte träffats på jättelänge och man får verkligen skämmas alltså. GUD va dålig man är på att hålla kontakten ibland. Men det är väl ändå så att de riktiga vännerna man har, de känner man finns där, och sen när man träffas är det som att det faktiskt inte alls var länge sedan man träffades. Sen fick de barn och jag fick nytt jobb och sen gick tiden bara för fort. Men hoppas vi kan träffas lite oftare nu.

I fredags var jag och fikade med A som jag inte heller träffat på år och dag. Detta trots att vi nästan fan är grannar till och med. Har man verkligen så fullt upp med sitt liv? Näää, jag tror nog bara man är lat faktiskt.
Hur som helst så var det också jättetrevligt och jag hoppas att även vi tar oss i kragen och träffas oftare. Right färnäsaren? ;-)

Det är fullt upp med jobbet också nu. Jag har suttit nergrävd i slutuppsatser, närmare bestämt 50 stycken.
Det kan bli lite jobbigt ibland, men framför allt får man jäkligt ont i högerhanden!

Vad gäller hästarna så har jag ju gått och funderat på det där med sele ett bra tag. Jag tycker verkligen att de vanliga travselarna är så himla veka när man ska dra lite tyngre, som tex rochard i backe. Det sele jag använt är bara 5 cm brett vilket ju säger självt inte tar upp speciellt mkt stötar och dessutom inte ger så mkt stöd.
Sen är ju Hilding som han är att sela och kanske kan det bero på att han haft ett taskigt sele.
Nu var han så redan när han kom men det är ju inte omöjligt att han dessutom haft ett smalt sele tidigare.

Jag tänkte sen jag skulle byta selunderlägg och ta bort däckelunderlägget som jag haft. Då när jag skulle köra idag visade H tydligt att det inte passade så jag fick ta av vagn och hela köret, för så har han inte gjort förr.
När jag sen synar selet så ser jag att det liksom sjunkit ihop på ena bossan och att tömkroken nästan trycker helt igenom. FY FAN! Inte undra på att hästen reagerar! Det är ju nästan ett under att han varit så snäll som han varit, för det där selet kan inte ha varit skönt! TUR jag haft så mycket jox ivägen innan så det inte petat honom på ryggen.

Nej, nu blir det till att införskaffa ett riktigt sele! Ett extra brett med extra hög manke så att hästarna får det stöd över ryggen de behöver. Där ser man att trots att man har 6 travselar är det ändå ingen som passar det man ska ha. Två är ju dessutom QH och jag har ju ingen QH-vagn ännu. Jag vill dock inte ha QH i träning eftersom jag ofta kör liiiiite tyngre vagnar och då tycker jag inte QH är bra. I tävling ska jag dock ha det, så det blir till att skaffa en sulky med QH.

På fredag kommer IB äntligen så jag ska få kolla igenom de där hästarnas ryggar och allt vad det nu kan vara. NU ska allt ses över så vi kan träna på. Vad gäller Jalla så ska jag nog ringa kliniken nu och höra vad vi ska göra med hans öga.

Det är mkt annat som står på "att göra"-listan vad gäller hästarna också, men vi får ta en sak i taget.

Kommentarer
Postat av: Färnäsaren

Ja, tänk att vi ÄNTLIGEN fick till en fika! *jippy* Lat vet jag väl inte!?! Tycker att dålig på att prioritera, låter bättre! :D Kram på dig!

2008-05-30 @ 21:13:55
Postat av: Sandrah

Ja det lät mkt bättre! I agree! hahah

2008-05-31 @ 00:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback