Lönesnack - igen!

Det var inte så länge sen jag skrev här om min löneförhöjning. Då var jag rätt nöjd, eller ja, innerst inne kändes det nog inte bra iaf. Jag måste erkänna att jag inte heller hade så stor koll på hur löneläget såg ut runt om. NU har jag däremot fått veta att löner är offentliga handlingar. Det var av stor nytta kan jag säga. Jag hoppas jag får tag i hela listan men just nu vet jag iaf att det finns outbildade lärare som har högre lön än den höjning jag fick.
Det gjorde mig faktiskt arg! Så mina studielån och min tid på högskola ska inte betyda ett jota då?
Jag har mailat min chef och förklarat läget och bett om ett nytt samtal för jag anser mig faktiskt visst vara lurad. X sa nämligen under samtalet att X aldrig skulle lura mig med tanke på att att jag var omtyckt bland både kollegor och elever. Men som sagt, nu vet jag bättre.
Jag har inte skrivit på nya papper än så jag hoppas jag inte förbrukat mina chanser för denna gång. Vi får väl se.
Så nu har jag ont i magen för jag har ingen aning om vad min chef kommer säga, och jag har ingen aning om när jag kan komma över papprena med löneinfon.....
Blä.....Man hör ju så mkt om hur man bör tar för sig och stå upp för sin rätt. Kanske på tiden att man gör det. Jag är alldeles för feg när det gäller såna där samtal.

Är ni nöjda med er lön?

Kommentarer
Postat av: Mia

Man vill väl alltid ha mer pengar :)

Postat av: Sandrah

Ja det har du ju iof rätt i :) Det kanske inte är nån
som är nöjd med sin lön haha.

2008-05-17 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback