Kväller

Äntligen några prov rättade! Det är alltid skönt att ha kommit igång och börjat för då brukar resten gå av bara farten. Det tar säkert dock 10-20 minuter per uppsats att rätta så då kan ni tänka er vilken tid det tar! I slutet av maj kommer jag ha 50 stycken uppsatser att rätta....*gulp* Det blir några timmar det, dvs några sena nätter....

Jiihaaaaa! Nu kommer älsklingen med mitt paket! :)
Han har varit och köpt tändvätska så vi kan grilla. Därför passade jag på att skicka med honom avin till mitt paket.
Sen kanske vi avslutar kvällen med någon film i sängen, det vore najs!

Åh vad jag fått "najs" i huvudet! En elev frågade mig idag om jag bara för jag är svensklärare, störde mig på folk som liksom inte pratade korrekt svenska. Om jag alltid skulle rätta eller påpeka när folk sa fel. Då svarade jag henne att när jag går hem från jobbet då struntar jag i allt vad regler heter, annars skulle jag bli tokig! Jag är inte petig på sånt när jag jobbar heller iof. Det jag vill är dock att mina elever ska veta hur man skriver korrekt och i vilka situationer man ska göra det. Jag påpekade även att hon skulle bara se hur det ser ut när jag (precis som alla mina elever) använder MSN! Detsamma gäller egentligen här, jag sitter inte och tänker på regler och grammatik eller om det låter korrekt eller inte.
HEY! I'm off duty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback