Vilket jävla själviskt svin!

Vintern har i princip regnat bort nu. Kvar finns glashala skogsvägar eller rena lervägarna. Men ett gott tecken är väl att det går mot vår iallafall.
I dag blir det dock ingen körning. Så morsk är jag inte så jag beger mig ut när det öst ner hela dagen. Jag måste ändå morska mig ut och laga hagen. I går kväll stof nämligen Jalla i Hildings hagen och Hilding stod i Jallas hage. Suck. Så jag fick laga hagen provisoriskt men jag måste se efter så att det är ström runt om nu. Sen att det inte hjälper när Hilding får för sig att måtta en bakutspark över tråden och dra med sig allt ner det är ju som det är.

I går fick jag prova på hur det är att vara psykolog på riktigt. Är man lärare så är man ju faktiskt delvis även kurator, mamma, kompis, vuxen och ja you name it.
Tre personer var förkrossade och grät inför mig i går. Den ena en elev som har mycket stora bekymmer och nu hade fått ytterligare ett på halsen, den andra en kollega som blivit fruktansvärt illa behandlad av rektorn på skolan, och till och med kränkt. Hon var knäckt. Så redan när jag kom hem från skolan hade det varit mycket.

Senare på kvällen i går ringde en av mina bästa vänner. Hon har haft det lite struligt med killar på sistone och väl inte haft att göra med de bästa av den sorten. I går var även hon förkrossad. Hon hade fått reda på att den kille hon var tillsammans med för ett tag sen ( som varit med ett flertal andra under den tiden) hade varit med en tjej som har AIDS. Inte bara en gång. Och samtidigt som detta varit tillsammans med min kompis och haft oskyddat sex upprepade gånger.
Vilket fruktansvärt jävla svin!!! Det är helt ofattbart! Helt sjukt! Vi visste väl alla att han var ett själviskt svin, men SÅ?? Att utsätta en annan människa för något sådant!?! Jag tror jag kräks.....
Nu ska min kompis få  leva med att gå i ovisshet efter att i går ha testat sig för HIV.
Hon vill bara att hela världen ska få veta vilket svin han är, hon önskade att alla tidningar bara kunde skriva ut vem han är så att alla får veta.
Hon kommer i allafall att gå vidare med detta. Eftersom denna kille visste om att tjejen han var med har AIDS, så är detta ett brott han har begått, och jag hoppas innerligt att den idioten får sitt straff.
Visst är risken liten att hon skulle fått HIV, men tänk bara ångesten att ens få reda på en sån sak. Ångesten att få lov att vänta i 6 måndader innan ett definitivt besked kan ges.

Fy fan vilka själviska svin det finns. Och det är ju inte direkt klamydia vi snackar om nu.....
*MORR*

Kommentarer
Postat av: monica

Ha ha ha jaa jag vet att de kke lät lite dumt, men jag menade att de är drygt och ha 5 dagar i rad när man jobbar inom vården, mkt obekväm arbetstid :S
Har iaf kört Ari i lite intervall jobb på rakbanan idag, var rena rama lervällingen. Tråkigt att de ska vara så blött, om de ändå kunde torka upp lite...

Postat av: monica

Ja de känns som riktigt höst väder..
hoppas att de blir bättre snart. =)

2008-03-12 @ 21:22:42
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Ja jag tyckte oxå Nordmans låt va bra,men ärligt tror ja de går bättre för Charlotte i finalen.
Nyss hemkommen efter en ridtur med en jätte pigg Ari.. haha

2008-03-17 @ 19:46:27
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Haha ja de gör väl d.. bara han inte är överladdad då så allt går helt galet.. men de går nog bra=)
Är du på gång me provlopp snart då??

2008-03-17 @ 20:47:56
URL: http://monkizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback