Solsting!

Idag har jag varit produktiv. Dock kanske jag valde fel dag. Det har varit över 30 grader här idag och jag gick upp tidigt och flyttade två hästar på bete.
Sen tog jag mig i kragen och satte alla blommor jag köpt. Jag ska köpa några fler och några fler kurkor också. Det fanns så snygga amplar nere på en affär i Mora men jag tror de var ganska dyra. Jag ska åka ner och kolla i veckan iallafall.

Efter det var jag och drack kaffe hos morsan. Det var skönt med en liten paus efter att ha stått i stekhet sol en timma. Sen fick jag och Jimmy för oss att vi skulle fixa en av beteshagarna där pinnarna stod åt alla håll. Egentligen skulle vi bara ner och slå i en pinne som hästarna sparkat av, men tja, vi kände väl att vi lika gärna kunde fortsätta ett tag. FY FAN vad varmt det var alltså....Till slut kunde jag knappt gå och jag var alldeles yr. Det blev ju en bit att gå runt allt och när vi kom upp till huset igen hade vi varit ute nästan 1½ timme i gassande sol. Det var dessutom helt öppen åker, vi hade inget vatten med oss och heller varken solskyddsmedel eller keps.
Jalla fick gå ut direkt och käka så fick Hilding gå i en annan hage. Alla nöjda och glada.
Jag och J gick in och lade oss en halvtimme och jag fick lov att lägga en blöt handduk över skallen haha.

I morse dessutom innan jag flyttade hästarna satt jag uppe och väntade 30 minuter. Jag kunde bara inte gå ner när tre av dem låg utslagna som sillar på marken. De sov så djupt och jag ville att de skulle få sin sömn och inte bli väckta.
Men finns det nåt gulligare än en stor kluns som ligger på marken i "spela-död-position" med magen i vädret......?

I kväll ska vi förhoppningsvis orka spola och skrubba av altanen från allt pollendamm. Det är sjukt vad fort det kommer! Alldeles gult direkt blir det. Inte fint...... :(

And guys - wear sun screen! (Jag lever inte som jag lär)

Kommentarer
Postat av: Monica

Vi hoppas på de bästa=)

Kram

Postat av: Sandrah

Tack Monica! Kram

2008-06-07 @ 17:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback