Pokerkarriären

Jag hade ju tänkt att jag skulle återuppta min så kallade pokerkarriär nu när jag har semester. Det var ju tack vare pokern som jag kunde unna mig ett och annat under mitt studentliv och framförallt pga den jag kunde ha råd med mina kära pållar. Men nu det senaste året har jag inte hunnit med att spela så mkt, och kanske främst har jag inte haft någon ork. Tålamod är ju den egenskap man måste besitta om man ska lyckas och efter en lång arbetsdag är det ganska slut på den varan.

Nu när vädret är så kasst så är det perfekt pokerväder. I går fick jag för mig att jag skulle vara med i Sunday Million på Poker Stars eftersom det är en turnering jag inte kan spela när jag jobbar, då den ju börjar 22.30 på kvällen.
Det var 6500 med i denna och jag lyckades i alla fall komma på plats 320. Det belönades med $900. Tyvärr är dollarn inte allför hög för dagen. Den står i strax över 6 kronor.
Jag är glad att jag tog pengar, men jag hade förhoppningar på mer. Det blev 5 timmars spelande för min del och så där nära en mille har jag nog inte varit på länge. Haha. Men det går fler tåg! Jag har ju dock knipit några fina storvinster några gånger så jag hoppas formen återfinner sig! Eller kanske man ska säga turen :-)

Inatt har det varit skyfall här och ta me fan regnar det inte in i huset igen!! GRRR!!! Fatta känslan av att stå i köket och se hur tapeten blir alldeles blöt - och inte kunna göra nåt!! Fan om det blivit skador......   Om det inte regnar till kvällen kommer en och hjälper oss kolla vart felet sitter. Förra sommaren var det likadant och då var det plåtavtäckningen vid skorstenen som inte var tät. Fast vi visste redan då att det kanske skulle bli så att vi fick lov att skruva fast tegelpannorna längst ner och antagligen är det det vi måste göra nu.....

Vi får se hur allt går!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback