Måndag

Jag är nyss hemkommen från en halvdag nere på beachen med min underbara klass. Tyvärr hann jag inte vara med från början eftersom jag hade en lektion jag inte kunde missa. Vädret var fint men lite blåsigt. Det var full aktivitet, en del spelade fotboll eller volleyboll, en del badade och en del spelade kubb. Jag var med i ett kubblag och det var jättekul! Maten det bjöds på var grillade entrecote med potatissallad, sallad och festis. Efterrätten var kaffe och en underbar chokladtårta!
Det var tänkt att jag skulle göra lite ärenden efteråt men jag blev lite blöt så jag fick lov att åka hem direkt haha.

I morgon är det dags för ett veterinärbesök med älsklings-Hilding. Jag är så nervös, snälla låt allt gå bra! Jag vill inte ha några fler "dödsdomar". Jag vill inte få veta att hästen har pålagringar, spatt, benbitar eller nåt annat tjafs som gör att den knappt påbörjade karriären är över.
Men det är som uppfödaren också säger "Ja med tanke på hans kapacitet och vad vi trott om honom så är det väl kanske lite konstigt att han inte gjort bättre ifrån sig." Det var ju sagt att det skulle bli den bästa uppfödningen de haft så det kanske varit en liten bevikelse med alla "småfel". Men men, vi håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback