Är du lika galen?

Det blev inget fiasko igår då Sverige lyckades slå Grekland med 2-0. NICE!
Vi får hoppas det håller i sig!

Idag öppnade vår nya stormarknad - ICA MAXI - här i Mora. Det öppnade kl 8.00 i morse. När jag åker till jobbet kl 7.40 denna morgon ser jag hela parkeringen alldeles smockfull där utanför. Köpgalna människor står liksom i redan 20 minuter innan affären ska öppna. Alltså vad är det MED folk?? Har de inget LIV? Man undrar ju.....Gillar folk att trängas eller vad? Eller är det bara för de har lyckats se att alla de 50 första kunderna får en varsin sladdlös telefon? Suck....orka liksom.
Det är som att de tror att affären ska försvinna redan samma kväll.
Ja, sen när jag åker hem från jobbet vid typ 13.30 då är det så klart ännu mer folk. Man trodde inte det skulle få plats mer folk eftersom parkeringarna var fulla. Men jag underskattade folks fantasi - de har ju hjärna nog att fatta att man kan ställa sig mitt i vägen, eller uppta alla diken i närheten.
Stackars jag skulle vackert försöka sick-sacka mellan alla dessa vansinniga folk och bilar för att kunna ta mig in på Granngården och köpa mineraler till mina hästar. Där brukar det också vara fullt i folk, men inte idag haha.....det var 4 bilar på parkeringen.....

Nu har jag äntligen satt alla betyg för detta läsår. Såååå skönt! Så i morgon ska jag städa undan alla papper från detta år och göra ny plats inför nästa läsår. Sen på fredag är det skolavslutning för eleverna. Därefter jobbar vi 3 dagar till sen är det: Sommarlooooov! Semester! För första gången i mitt liv. Hela ÅTTA veckors skön sådan.....

Nä, nu blir det stallet!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha så där var det när vi öppnade ica maxi här i Falun då hade vi låååång kö utanför innan vi öppnade.



Lycka till i utlottningen=)

Postat av: Sandrah

Haha, ja tänk, folk är lika överallt :)

Tack så mkt! Min blogg skulle behöva sig en upp-piffning:) /Sandrah

2008-06-12 @ 22:02:22
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Monica

Näjje inget lamm... :D en ny liten kanin, nån som jag kan ha hemma o gosa me eftersom inte Ari kan bo i lgh. Fast iofs jag skrev ulligt o gulligt då kke man tolka de som ett lamm, har ett kort på min nya lilla ninis på bloggen:)

2008-06-13 @ 09:21:34
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Den var supersöt ju :) Såg ut som Speedy:)

2008-06-14 @ 10:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback