Allergi

Det är väldigt smart att ha hästar när man är allergisk mot gräs och timotej..... detta gör ju såklart att jag är allergisk mot också. Men skulle jag sluta med hästar för det? Nähä du tack. För det mesta går det bra, men det är just den här tiden som är nu som är värst. Varje morgon när jag vaknar är det röda ögon, snorig näsa och rosslig hals. Tyvärr kan jag inte ha fönstret stängt heller för då svettas jag ihjäl istället.....
Jag fasar verkligen för höskörden som vanligt. det är ju såklart mestadels oga allergin men även pga pengarna! Det blir ett enormt hål i plånboken denna tid varje år och det är inte skoj. Jag har räknat ut att det blir hö för ca 20 000 kr. Blääää...... Jag har ju tre hästar och sen är jag även skyldig mamma för förra årets höskörd, detta eftersom mina äter mer än hennes häst. Så nu ska jag betala hennes för detta år....
Detta är värsta tiden rent ekonomiskt att ha häst.......

Nä nu ska jag ta och lägga i en tvätt sen slänga mig in i duschen. Känner mig jävligt ofräsch med mitt feta hår. Ser nog ut som jag doppat huvudet i ett smörpaket eller nåt haha. Det gör det ju inte bättre att jag inte blekt håret på så länge heller. Bäst att ta tag i det någon dag också.....   *gäsp*

Kommentarer
Postat av: Monica

de känns mer som han vill men inte fattar, för så fort jag får hästar bakom/framför på skogen, rekbana os.v då jäklar tar han i så jag får ligga raklång i vagnen.. Har kört lite rakbanejobb, mestadels sj, men när jag haft sällskap tar han i...Har fått tipset att sätta på helstängt, men vågar inte själv sitta i vagnen då, för vissa hästar kan ju bli helt galna och skena t.o.m..

Nä är väl bara och fortsätta och nöta...

Postat av: Amanda

Haha, okej. Får väl hoppas dom kommer till start då :)

Joo, jag kommer säkert bli sugen på att träna eget efter ett tag, det verkar väldigt kul iaf men jag måste skaffa kunskaperna till det först :)



Jag är också allergisk mot gräs och hö så det blir medeciner halva sommaren -.- Lagom kul.

2008-06-27 @ 17:07:28
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, så kan man ju också göra ;)

När jag väl köper häst så får det bli ett varmblod iaf :) Han Noble Chip som jag har bild på i bloggen är till salu nu och jag skulle jättegärna köpa honom, men så har jag inte råd...

Fy att det ska vara så dyrt med hästar.

2008-06-27 @ 18:36:08
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nee, tror han mest vill få lite pengar för den. Jag har inte frågat vad han vill ha för den, han bara nämnde att den var till salu efter att jag hade ridit honom första gången. Och även om jag skulle kunna ta hem hästen på något sätt så har jag inte råd att ha den :/

2008-06-28 @ 10:43:45
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Precis :) och någon dag så ska jag ha ett eget varmblod.

2008-06-28 @ 12:36:35
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback