Second thoughts

Jag börjar ångra mitt val av GI-vecka. Tar en dag i taget och det får definitivt börja med en GI-måndag. Haha.

Igår var vi ute i sommarstugan och grillade. Det var supermysigt. J och en kompis lade ut lite nät men det blev inte en enda fisk i det. Bättre lycka nästa gång! Det är verkligen supergott att steka nyfångad fisk och sen krydda den med massor av gott. *slurp*
Jag fattar inte varför vi inte är oftare i stugan egentligen. Den ligger ju bara någon mil härifrån. Men det är kanske just därför. '

Det har åskat och blixtrat och öst ner regn ett tag här nu. Årets hö-noja har infunnit sig och jag börjar inse att det kommer bli PISSHÖ i år med. Så är det när man ska få lov att köpa av andra och inte slå själv. Jag vet dock att bonden slog flera ton rätt tidigt, det är sånt där dyrt, skulltorkat, tidigt hö. Det är säkert prima värden i det så jag tror nog ändå jag kommer att köpa nåt ton i höst som jag kan ge som komplement.

Våra grannar sa att det tydligen varit nåt skumt folk här i går natt kl 00.30. De hade klivit ur sina bilar borta hos mina föräldrar och sen gått runt, över till grannarna och nere vid vårt stall. Sen hade de tydligen gått här vid vårt hus också..... Jag blir fan nojig ju....vem vet vad det är för typer? Och vad gjorde de här mitt i natten? Man blir ju lite misstänksam när det knallar runt okänt folk på åkrarna och i trädgårdarna....och nere vid hästarna! *creepy*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback