Hetta och pokerfilm

I dag är det varmt, mkt varmt. Runt i kring oss håller folk på att slå åkrar för fulla muggar. Detta gör att jag vaknar och känner mig som en fotboll i ansiktet varje dag. Det är inte trevlig att vara allergisk mot gräs - som är folks huvudsyssla denna tid på året. Och de där vita små pillren som ska hjälpa, tja, inte hjälper de mig märkbart iaf.

I går tittade vi på en pokerfilm - jiiihaa! All in hette den och den får iaf klart godkänt. Den handlade inte bara om poker så man kan se den även om man inte känner till begrepp som; checka, bluffa, pottodds etc...... Själva pokerdelen var inte sådär jättetrovärdig då det hela tiden handlade om att man i princip kan vinna allt bara man bluffar sig till det eller "fiskar" in det. Att fiska är ett begrepp inom pokervärlden som betyder att man sitter och bara väntar på att man ska kunna träffa den vinnande handen trots att man från början har skit. I denna film var det antingen så att ALLT gick in, eller att folk bluffade på händer som man helt enkelt (i verkligheten) inte spelar så. Iaf inte på så höga bord som det handlade om i slutet.


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja jag vet har använt frontline på min förra hund. Men jag ska till vet på månda me honom på undersökning så jag vill inte ha på nåt innan dess, för om man badar så ger de ingen verkan därför väntar jag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback