Hej igen!

Det var ett tag sen jag bloggade. Jag bara haft så mycket att göra så jag har inte hunnit helt enkelt. :-)
Vi har fått in en laddning hö, den kom igår. Det var skitvarmt och allmänt drygt som vanligt när hö kommer. Men nu är småbalarna inne iallafall. Ni kan ju tänka er själva när flera hundra balar á 6-7 kilo ska staplas upp i ladan. Hett, dammigt, svettigt och stickigt av allt hö som klistrar sig fast ända in till lungorna.
I morgon ska alla storbalar hämtas och rullas in.  Det är inte lika skärpigt men skapligt tungt.

Ridningen med Jalla går fortsatt över förväntan. Han är såååå duktig och han lyder hjälper som om han aldrig gjort annat än blivit riden. Nu har vi avverkat tre pass och han går redan rakare och finare. :) Se så fin han är :)




A och Jalla är verkligen fina tillsammans. :)
A är tjejen som sköter och rider Jalla ibland och de trivs jättebra med varandra. Vem vet, kanske de även hittar på nåt kul inom ridningen då det går så här bra! Med tanke på hur duktig han är Jalla så är det verkligen inte omöjligt.

Pokern går bättre nu än den gjort på slutet. Jag har bytt sajt och kör numera på PKR ett tag. Jag har spelat där i 4 dagar och under de dagarna har jag tjänat nästan 10 000. Det är najs :) Hoppas att det fortsätter gå bra och att jag inte blir av med dem innan jag tagit ut någon lön.

Just nu är J och pappsen ute och lägger tak på vår carport. Vi tänkte ha hö därinne nu och eftersom det bara var ett trätak innan så betämde vi oss för att fixa till det. Bättre att rusta upp den än att få lov att riva den sen.

Nä nu ska jag fortsätta spela lite :)

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback