GI-vecka!

I morse bestämde jag och J att vi ska ha en GI-vecka nästa vecka. Det var ett väldigt svagt tillfälle vi bestämde det i......
Vi får se om det blir en ren GI-vecka eller om vi måste fuska lite. Hur f-n ska vi klara det annars?? Vi som är sååå vana vid att äta pasta, ris och *host* chips.....  Och läsk....
Så i helgen ska jag sätta ihop ett veckoschema för maten så får vi se hur vi lyckas hålla oss till det. Ni ser ju redan nu hur min inställning är. Jag vet ju att man går ner i vikt, gick ner nästan 5 kg på en vecka förut när jag körde GI. Sjukt.
Min karaktär tillhör nog världshistoriens sämsta så klarar jag en dag är jag glad.
Men eftersom vi motionerar lite nu så är det ju roligt om man kan äta lite nyttigare också.

I förrgår promenerade vi med Hilding ner till sjön. Han har nog aldrig sett en sån förr och han var måttligt road. Han vågade inte riktigt nosa på vattnet för det vågade så mycket. Men nästa gång så! Stackaren, vad han skakade. Men modig ändå!
Hur som helst så var det världens längsta och brantaste backe vi gick upp och nedför så jag trodde fan jag skulle dö när jag kom hem.... jag trodde jag skulle tappa 5 kilo minst. HAHA! Not..... för det var ju jävligt gott med tacochips och salsadip när vi kom hem.....

Har ni tips på god GI-mat så shoot!

Kommentarer
Postat av: MR co

Hehe jaha då jäklar ska jag se till att det bara blir gröna saker att äta

2008-07-14 @ 00:57:03
Postat av: Sandrah

Hehe, men käre lille bror, då får du läsa på mer om GI, för det är verkligen inte bara grönsaker ;-) Nej nej, massor med vitlökssmör, kött, grädde, creme fraiche osv haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback