Fästingar....

... är nog ta mig fan det värsta som finns. De är så äckliga så det finns bara inte. Jag tål dem inte! Jag klarar inte ens av att plocka dem från katterna, utan det får J göra. Det är till och med så jag knappt klarar av att hålla i katten. Om man ändå kunde utrota skiten. (Fästingen alltså, inte katten.) Det är nog förresten omöjligt, jag läste att honan lägger ca 3000 ägg! Sjukt! Sick! Vi har ju Frontline på katterna, men det är väldigt noga att man inte har på dos två för tidigt tydligen så då råkade det "gå över tiden" och tror ni inte att den ena katten lyckades dra på sig ett gäng fästingar under den tiden då?
Vi plockade 3 stycken på Pysen igår. Men nu har han fått ytterligare en dos Frontline så jag hoppas han slipper dem. Det värsta med det är väl dock att fästingen fortfarande sätter sig i pälsen på katten och att de på så vis istället hamnar inne hos oss i väntan på att hitta någon blodfylld stackare. Urk.....
Med detta sagt hittar jag alltså iaf en anledning till varför vintern kan vara bra. Eller ännu bättre - höst och vår.

Igår såg vi äntligen SAW III. Den var spännande precis som de innan, men kanske inte kommer ända upp i samma betyg som dessa. Den första var ju liksom så himla oväntad och den andra också ganska oväntad. Sen förväntar man sig typ 10 twister innan filmen är slut, vilket det också är i 3:an. Men jag tycker dessa filmer är skitbra! Kanske blir det mer splatter i 3:an, men jag tycker det är bra splatter haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback