Abstinens?

Ja jag måste säga att jag faktiskt är helt surprised över mig själv alltså! Det är nu torsdag och jag har inte fuskat på HELA veckan!
Jag har inte ätit chips eller popcorn, inte druckit läsk, inte ätit NÅT godis eller fikabröd! *JIHI!* 3½ dag har jag lyckats hålla mig so far. Det har jag aldrig klarat förr.
Det var värst i tisdags, då hade jag en fruuuktansvärd huvudvärk hela dagen, spelade ingen roll hur många tabletter jag tog. Det värsta med sötsug eller saltsug brukar vara på kvällen framför tv:n, men igår var jag proppmätt och då hade jag ändå bara ätit en tortilla kl 15.30. (Jo visste se ni, tortilla finns faktiskt med i förteckningen GI-mat ;-) )Efter det åt jag ingenting. Helt sjukt.

Dock vet jag ju att man kan äta skräpmat och ändå gå ner i vikt. När vi var på Cypern levde ENDAST på Pringles, Sprit, pasta och MacDonalds.I den ordningen också typ.....  frukost var pringles, lunch var pringles och så lite smält choklad som man hade med sig till playan, och till det pissljummen cola. Till middag blev det antingen MAC eller egengjord pasta. Det var ju så jävla dyrt allting. När vi skulle käka Carbonara ute gick det på över 100 spänn inkl. dryck. Det är rena rama rånet.
Hur som helst så avslutades ju varje kväll med ytterligare Pringles och till det den obligatoriska spritflaskan.
OCH - ändå gick jag ner nästan 10 (TIO) kilo på TVÅ veckor.
Varför det då tro? Jo, förmodligen för vi hade typ 2 km till badstranden, vilken vi var på varje dag. Men hem var det världens längsta jävla uppförsbacke så nog brände man kalorier nog. Vi var ju inte lika lama som alla andra som hyrde vespa, nej, vi skulle cykla eller gå vi minsann.

Usch vad hungrig jag blev nu när jag tänkte på Pringles..

Ikväll ska jag iaf se SAW på tv har jag tänkt. Jag har inte sett nån av dessa filmer så det kanske är dags nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback