5:e dagen!

Nu är det helg och i morgon ska jag äntligen få unna mig nåt gott! FY fan vad duktig jag varit denna vecka, helt sinnessjukt. Det är första gången någonsin i mitt liv som jag klarat 4 dagar utan vare sig godis eller andra onyttigheter. Jag fattar inte hur det kunde vara så lätt? Det som är värre är att jag orkar så lite, min ben bär mig knappt känns det som. Man blir matt av att inte äta lika mycket som förut, men jag antar att det går över snart.

I kväll blir det iaf grillat med god sallad och vitlökssmör till *slurp*

Åhhhh vilken duktig häst jag körde igår. Jallan. Han var verkligen en prins! Han har ju egentligen bara lullat runt här sen han kom för 1½ år sen. Pga olika anledningar. Min tidsbrist, hans personlighet och alla problem. Nu hoppas jag att han är frisk och att vi kan försöka hålla hans psyke stabilt. Igår visade han verkligen prov på att det KAN gå. Och det bästa av allt är att sen jag bytte bett så har han hållit munnen stängd trots att jag inte ens har nosgrimma på honom. Inget tuggande, inga tics, ingen fradga, inget lägga tungan över bettet. Eller jo, lägga tungan kan han göra men han blir inte så hysterisk som tidigare. Då kunde han ju tvärbacka eller småresa sig när man tog i honom. Förmodligen för att det gjorde ont med ett delat bett som satt under tungan. Åh vad jag hoppas Jalla håller sig så här!




I förrgår var vi till Falun och köpte en bil. Herregud. 500 spänn kostade den och de som hade den sa att startmotorn var trasig. Den var fulltankad och dessutom påställd. Alltså, bara det som var i tanken var värt mer än 500 spänn. Vi bogserade igång den och sen åkte vi hem. Väl hemma startar biljäkeln som en klocka igen. Med andra ord - det är inte ett enda fel på startmotorn! Hahaha. Det enda som kan ha varit fel var att batteriet helt enkelt var urladdat, men då hade någon stjärna till kompis sagt til bilens ägare att det var startmotorn som var trasig. Så snacka om fynd.


Lägger in ett par bilder på våra tjockis-gamlingar som mår gott i sommarvärmen.




Kommentarer
Postat av: monica

jag tycker att alla är lika bra, man vill bara se mer när filmen är slut..som tur va hade jag alla hemma så jag kunde kolla på dom efter varann.. Och nu efter 4:an så undrar jag om de inte kommer ännu en film, den sluta precis som de ska komma en uppföljare, de e bara och hoppas och vänta och se..=)

Postat av: Monica

Wohoo =8 härligt att höra..

Ja du lär titta på dom så snart du kan, jag lovar dom är minst sagt lika spännande som den första..=)

2008-07-18 @ 15:37:28
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Monica

Mmm de är skit jobbigt...ja jag hade iaf tur att datorn höll.. men som du säjer tänk va beroende man är..men de är väll såna här ggr man får passa på och göra annat som man aldrig gör när man har teve:D

2008-07-18 @ 20:56:07
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback