11 ton hö

Det var en jobbig lördag minsann. Det var långt över +30 grader här och så klart gassande sol. Självklart skulle höet in då.
45 rundbalar hämtades och packades in i våra lador och där plats fanns. Vi körde på släp och kunde hämta endast 5 åt gången. Vi höll på från kl 14 till klockan 21.30. Man blev lite snurrig i huvudet må jag säga. Och jäklar vad gott det var med mat när man väl fick den kl 22 på kvällen. Det var knappast någon GI-mat då inte, snarare IG ;-)
En stor fet biff med massa pommes och bea. YUMMIE!

Efter vi fått in allt hö var vi upp och tittade hur mycket de hade kvar att slå, och satan i gatan alltså! De hade gjort 450 rundbalar  och då hade de inte ens balat hälften! Det var huuuur mkt som helst kvar och gud vilket jobb. I dag har det dessutom regnat, så det de inte fick in innan det är nu förstört. Tycker så synd om dem så som de kämpat och då kanske inte ens fått in allt. Jävla sommarväder alltså. Sen de som inte hann hämta igår också. De som köper mest får förmodligen hämta först så just nu är jag glad att vi köpte så mycket.
Vi trodde även vi skulle få betydligt fler balar av vår andra leverantör men nu har mycket av det också regnat bort. Jag tror iaf inte det blir något av det.
Så just nu har vi fått in 11 ton hö. Vi får se hur långt vi kommer med det.

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja usch, jag vart riktigt rädd när jag såg honom.. men nu har de mesta lagt sej tack o lov. Man undrar ju verkligenva de är för djur som bitit så hemskt:S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback