Se det snöar...

Det är ganska tröttsamt att vädergudarna inte kan bestämma sig någongång.
Ena dagen är det minusgrader och regnar så det blir glansis, och andra dagen vräker snön ner på isen så det blir ännu farligare att vistas utomhus...urk!
I dag skulle jag ut och köra Hilding, men prio ett var att fixa tråden i hagen eftersom det inte kommer någon ström bitvis. Det gör att Hilding tar varenda tillfälle i akt att bryta sig in hos de andra.... Efter att detta var fixat så var man plaskvåt, och hästarna såg ju också ut som snögubbar, så någon körning blev det inte.

I kväll kommer grannarna hit på middag, dvs mamma, pappa och mina två bröder. Brorsorna har bestämt att det ska bjudas på langos. Det är såååå gooooooottt! Inte så nyttigt, men efter denna blöta dag så kanske man kan få unna sig det.....

image37

Vi har gjort langos en gång tidigare med lyckats resultat, men annars äter man sånt max en gång per år, då det är marknad.

På måndag ska jag spela årsfinalen av Sverigerankingen på Svenska Spel. Det är ca 250 stycken som under året lyckats kvala in, av ca 7000 tror jag det stod. Det ska bli skoj! Potten är stooor och det är ju gratis :-)
Fasen vad det skulle lösa många problem just nu om man tog hem vinsten där....men jojo...det går säkert som vanligt i stora turneringar. Antingen får man inte ett enda spelbart kort på 4 timmar och dör blinds-döden, eller så blir man bad beatad av någon fisk som tycker att 35 är bra kort att gå med på....
Håll tummarna i alla fall!

Ha en trevlig helg alla där ute!

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, jag håller verkligen med om att det brukar vara så i stora viktiga turneringar. Men jag håller tummarna såklart!

Postat av: Sandrah

Tack snälla du! :-) Det är så typsikt också. Man längtar och längtar, sen är allt slut efter en timme...Hur går det själv nu då, med ditt arbete på Pokerstars? :D

2008-01-14 @ 15:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback