Nyårslöften?

Oj, vad jag är seg på att skriva, jag ska verkligen försöka att skärpa mig alltså!
På måndag börjar jobbet igen efter två veckors ledighet. Visst känns det lite jobbigt, men samtidigt skönt att komma igång igen. Nästa anhalt får bli sportlovet som ju är om cirka 7 veckor. Usch vad långt det låter.....

Så, har ni avlagt några nyårslöften?
Det har inte jag, fast det kanske inte är försent? I och för sig, jag har ju sagt att jag ska börja träna och skärpa mig med den där maten. Med det menar jag att jag måste börja äta regelbundet, vilket jag är KASS på.... Innan lovet åt jag gröt varje morgon, trots att jag avskyr det, och så bra karaktär har jag nog aldrig haft tror jag. Gröten inför på måndag igen. Men det är just sen, senare på dagen. Jag är fruktansvärt dålig på att äta riktig lunch och middag, och mellanmål ska vi inte tala om. Det är helt fel, och det är ju därför jag blir så trött på eftermiddagarna också.... De dagar jag slutar tidigt på jobbet så skyndar jag till stallet, och efter det eller före det så blir liksom en kopp kaffe hos mammsen....nyttigt, jag vet.... :(

Hoppas hovis kommer på måndag så Hilding får på sig snösulor så man tar sig någon vart. Det är hopplöst nu, med glansis under snön. Jag druttade på arslet för andra gången på EN vecka i dag. Pinsamt, jo tack. Som tur var var det bara hästarna och mamma som såg.
Nu vill man i och för sig inte vara ute alls. Det är nästan storm ute och trots att termometern visar - 3 så känns det som -30.

I dag har jag och älsklingen tittat på Brokeback Mountain. Den var såååå bra!! Jag trodde den skulle vara långtråkig, men det var riktigt bra och rörande. Man ville däremot inte att den skulle sluta som den gjorde....det gjorde ont i hjärtat. Usch, jag är så känslig när jag ser filmer med dåligt slut. Man vill liksom bara hoppa in och ändra på det......

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback