Lördag

Helg ljuva helg..... egentligen kan inte ens det faktum att det är helg göra att man piggnar till. Vad man behöver är SOL! Det är så mörk och grått allting.... Det har öst ner regn och snöblandat skit från himlen hela dagen. Inte nog med det så har vi dessutom varit ute i skiten i 2½ timme för att fixa hagen som de små busarna förstört - igen. Det är Hilding som är boven. Det bästa han vet är att byta plats med grannen i hagen bredvid. Det har nästan blivit som en sport för honom. Då räcker det med att det inte går fram tillräckligt med ström så är han där direkt.
Nåja, tråd är bytt och ström är på - just nu. Nästa gång hoppas jag han väljer en dag med sol. Kruxet med detta är att det bara blir tillfälliga lagningar. Vad vi verkligen behöver göra är att sätta ner nya pinnar. Det går dock inte eftersom det är stenhårt i marken.
Så, vi får vänta tills i vår.

NU när jag precis börjat torka upp så ska jag ut igen för att göra kvällen i stallet. Ibland är det faktiskt inte så kul att ha häst. Men de ljusa stunderna väger ju självklart upp alla tuffa i denna årstid.....

När jag kommer in ska jag laga lite mat och spela en satellit till Poker Stars Sunday Million. Man kan ju alltid försöka. Efter det blir det en film i sängen tillsammans med min darling....och jag förmodar även två kelsjuka missar.

SO long!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Kul med en likasinnad! =) Håller med om att det inte alltid är roligt med hästar men det är som du skriver, de bra stunderna väger med råge upp de mindre bra... Skulle nog aldrig klara mig utan hästar någon längre period, min abstinens skulle få mig att börja igen...

Postat av: Jessica

Jajje är min sambos travhäst, Jay Jay Okocha. Han håller dock inte på med hästar själv utan denna står hos en tränare i Östersund. Jag brukar hänga med när han ska starta... Sen har jag två hästar som jag tar hand om och utbildar men inte äger, en äldre dressyrvalack och ett föl... =)

2008-01-21 @ 13:42:20
URL: http://jessiejames.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback