Jag behöver stryk!

Ja det gör jag banne mig!
Jag skulle ut och köra IDAG, sen går jag och drar någon vals för mig själv om att det är för kallt. Det är vissserligen -10, men man är ju inte van det nu.
Jag MÅSTE ta mig i kragen och sätta igång hästarna nu om det ska bli nån starthäst till sommaren. Men det lär man väl inte hinna med fast man börjar träna nu. Vaddå vinterträning?? Jaha?? Vägarna är ju piss! det GÅR ju inte ens att träna. Fast jag har planerat två veckors skritt helt och hållet innan jag börjar trava. De har ju stått så länge nu och varit strul fram och tillbaka. Har ju inte fått nåt gjort på hela hösten eller vintern!
Får väl trösta mig med att de iaf har bra grundkondis.....men ändå.

Dagens toppen: Bra arbetskollegor! Alltid en tröst att luta sig på dagar som denna när det är jobbigt på jobbet.

Dagens botten: JAG!!!  För att jag är en slö lat jävel som har hamnat i någon slags svacka vad gäller hästarnas träning, och inte FATTAR att jag måste skärpa mig NUUUUU! Jag behöver ett kok stryk! Men så är det när det är mkt på jobbet, som det varit sen jag börjat. Men nu får den ursäkten vara nog!


Det verkar vara fler som känner sig så där allmänt slöa nu och orkeslösa. Som att man gör sin viktigaste plikter, men sen... Kanske är det årstiden och bristen på ljus som faktiskt gör en så här? Ja jag vet inte.....

Idag SKA jag iaf rensa upp i min klädhög som legat här i flera veckor nu!

Kommentarer
Postat av: monica

Ja de är svin kallt...
Du är precis som mej, skjuter upp de och skyller på en massa, fast för ngn vecka sen sa jag till mej själv att jag måste ut minst 3ggr per vecka och köra oavsett väder, hur kallt och halt de än är, iaf så han får röra lite på sej mer än att gå i hage...
Tror inte att de ska vara nå problem och få igång hästen din, har dom bara grundkondisen så brukar de inte va nå problem..skillnad om man ska börja från "start"

Postat av: Mia

Hörrudu! Jag jobbar också heltid, men nog tränar jag Dina 4 gånger i veckan trots det :) Så nog med ursäkter nu och ut och träna! Hihi... Men jag håller med dig, årstiden och det totala mörkret gör inte att det känns roligt direkt...

2008-01-23 @ 18:23:30
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: monica

Ja absolut, de måste vi, nu sätter vi upp ett mål...
innan hösten ska jag ha kvalat min, om inge oförutsett inträffar vill säja, så nu är de bara att fortsätta träna på
;)
Måste eller rättare sagt, jag SKA ut och köra imon =)

2008-01-23 @ 21:51:57
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Ja de gör vi,. men måste erkänna en sak.. ja sa juh igår att jag skulle ut idag, men jag har vart till Mora och besiktat bilen. Men imon innan jag börjar jobba kl 15, då ska vi ut=)

2008-01-24 @ 15:41:54
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

nä jag tkr dom är bättre i Mora på besiktningen.. hade egentligen en tid i Rättvik nästa vecka, men satt o kolla om de fanns nå i Mora ist o de fanns idag så...=)
Ja men du kke hinner ut o köra i heljen ist, jag jobbar tyvärr hela heljen så, de får bli imon =)

2008-01-24 @ 16:48:06
URL: http://monkizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback