Skoning klar

Nu har jag spenderat hela förmiddagen i stallet. Jag fryser som en korthårig hund må jag säga. Det var -20 grader i morse och just nu är det ett par grader varmare. Fy fan. Man tultade runt nere i stallet som en Michelingubbe med sina 5 lager kläder på sig. Hur som helst, Hilding är nyskodd vilket är skönt. Han och Jalla var inne inatt så att stallet skulle vara lite varmt åt stackars hovis.
Hästarna åt lite frukost inne och fick sen komma ut vid 11.15 för en kombinerad frukost/lunch. Så de står nog fortfarande och knaprar på sitt hö. Lyckliga var de i alla fall när de fick komma ut igen! Och busiga!

Nu ska jag diska lite efter gårdagens middag. Middagen blev faktiskt en trerätters, vilken jag ägnade TRE hela timmar åt att laga. Till förrätt blev det Toast skagen med egengjord skagenröra. Till huvudrätt: Ugnsgrillad fläskfilé med hasselbackspotatis och madeirasås. Och till efterrätt blev det kladdkaka med vispgrädde. MUMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback