Internetsäkerhet

Många undrar över hur säkert det egentligen är att spela poker på nätet.
Det som krånglat och ställt till det för mig några gånger har varit min egen internetuppkoppling. Det har hänt ett antal gånger att TELIA strulat till det och haft så kallade "driftstörningar" som gjort att jag (och många andra) helt tappat uppkopplingen för ett antal timmar. Det är så lagom roligt när man ligger bra till i en turnering. Har man tur och det inte är alldeles för sent kan man alltid ringa någon kompis med fungerande internet.

Att internetuppkopplingar är osäkra kan jag väl i viss mån förstå. MEN - när ett nätbolad anordnar SM i poker och sedan har ett program (klient( som inte pallar trycket för alla spelare, då är det fiasko. Det var vad som hände med det statliga spelbolaget Svenska spels pokerklient nu.
Allt havererade. När det var 20 spelare kvar som satt och spelade om ett förstapris på en miljon kronor så slutade hela pokerprogrammet att fungera.
Detta var 3 dagar sedan. Och först NU beslutar de att det inte ens kommer att spelas färdigt.

http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=3#pinfo=549

Fiasko Svenska spel! Ni borde skämmas som har en sådan kass klient som inte ens klarar att 1000 pers tittar på. Herregud, det finns pokersajter som klarar av att ha spelartrafik på över 100 000 personer samtidigt!
Att anordna ett SM och inte ha säkerheten klar för sig är inget annat än pinsamt.
Det blir nog ett hårt slag att ta då säkerligen många kommer att sluta spela på sajten som inte kan garantera säkerheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback